3 års kontroll!

I måndags var vi på 3 års kontroll på bvc med lilleman! 3 års kontroll?! Heeelt sjukt att min BEBIS blir 3 år om knappt 2 v... I alla fall så gick kontrollen bra! Han väger nu lite drygt 15 kilo och mäter 97cm över havet. Han har blivit lång å smal min kille och nu när han slutat med blöja ( sen några månader tillbaka) på dagen så har han ju ingen rumpa kvar heller ;) Nattblöjan har vi kvar av säkerhetsskäl ;) Den är torr nästan jämt... Har väl hänt 1 gång av 30gånger att han kissat i den. Så snart försvinner den oxå! Jihooo! Småbarnsåren är alltså snart över antar jag ;)

Nåt vi pratade om på BVC är talet på Hugo. Han är ju lite sen tycker vi och det tyckte väl även Annelie, men inget som gör så mycket. Hon frågade om jag tyckte om han utvecklat sig något det senaste tiden med pratet och det har han verkligen! Han pratar på som sjutton och jag förstår honom riktigt bra, jag förstår att andra inte gör det lika bra men jag tror att snart så kommer det oxå. Vi bestämde i alla fall att om han inte fortsatte med utvecklas med pratat så skulle vi höras/ses om ett halvår igen. Men jag känner mej inte orolig alls! Allt annat fixade han galant som Annelie testade honom på! Gograbben våran!


Kommentarer
Postat av: Marion

Vad skönt :)



Hoppas det löser sig med talet, men förstår du så kommer nog fler också ha lättare att förstå :)



Annars får du "spela dum" när han pratar otydligt så får han "lära" sig att prata.. Och funkar inte det så kanske man behöver mer hjälp, vad vet jag!? :)



Kram

2011-11-02 @ 17:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0