Pratkvarn!

Hugo är kanske lite "sen" med talet, vad vet jag... Han har liksom inte haft "tid" att prata! Han har mest brummat å härjat runt i stället... Men när han blev sjuk i julas så var det som om att i stället för att leka å härja som han gjort innan så började han prata i stället. Å det låter så himla gulligt å det är sååå lämpligt för nu börjar man förstå vad han vill å vad han tänker...

Som i söndags när vi var på kalas så sa han: Jag om gass = Jag tycker om glass, och när han satt å smaskade som mest så sa han: mmmmm gåck = mmm gott!

I dag när jag gjorde illa mej så svor jag lite å sa ajaj så sa Hugo : Mamma gockorn?! = mamma åka till doktorn?!

Sen låter det bra sött när han säger: Ja äka mamma, ja äka pappa, ja äka Jajja, ja äka ja! = Jag älskar....

Sen bubblar det ut ord heeela tiden å det är så mysigt å se hur han blivit lite mer lugnare sen han börjat prata å mer nöjd med tillvaron när han kan vara med å prata han med!

Mammas lilla kille börjar bli stor!!! ( *snyftar till lite*)...

I dag efter vi hämtat Julia vid bussen skulle han promt vara kvar ute medans Julia ville in... Jag var ute ett tag med honom, men sen gick jag oxå in medans han var ute å lekte säkert en halvtimme i snön själv ( hade självklart koll på honom HELA tiden).. Men han var så nöjd å poade på! Tror att den kommande tiden kommer bli lite lugnare även för min del eftersom Hugo börjat leka så mycket nu i stället för att "jävlas" en massa å bara sticka i väg när vi går ut! Så jag längtar efter vår å sommar nu så barnen lättare kan gå ut å poa å leka i sandlådan å lekstugan igen!!!

Nu ska jag skala lite potatis! Svärfar & Yo kommer hit å ska äta med oss! Hemgjorda köttbullar i gräddsås & hemgjort potatismos står på menyn i dag!


Kommentarer
Postat av: Frida

Ååå stora killen, va roligt:)



Kram kram

2011-01-26 @ 19:43:40
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: Marion

Vad härligt och se utvecklingen så där snabbt, även om det blir jobbigt för dig att han blir stor :(



Gud så gött med hemlagad mos och köttbullar... Och gräddsås... Woah!



Kram

2011-01-27 @ 07:30:24
URL: http://noiram89.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hejsan vännen!

Att ha en blogg är ju det perfekta sättet att få följa eran utveckling m.m.

Och det är så roligt att se dom växa, fast det ändå kan var lite jobbigt när det går så fort.

Edwin är ju oxå lite "sen" med snacket, men vi tror nu att det provas lite mera nu i munnen på honom.

Han har ju mycket napp oxå, han stoppar fortarande väldigt mycket i munnen:)

Härligt att höra att det är bra, med er...

Ha en skön söndag...



Kram

Kram kram

2011-01-30 @ 12:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0