Billig jävla köttfärs!

Att jag aldrig lär mej?! Köpte köttfärs på Willys för ett tag sen... Kommer inte ihåg vad det kostade men billigt var det, och 20%fett... Aldrig mer alltså! Tog upp färs i går kväll å tinade, nu alldeles nyss så gjorde jag lasagne som nu är i ugnen, kollade till den för en stund sen och då ligger det ett lager med fett uppepå, säkert 1cm. BLÄÄÄ! Bara att ta ut formen å försöka hälla av fettet... Lika var det förra veckan när jag gjorde köttfärssås, fettet lade sig som ett lager uppepå när såsen var klar. Nä så nu vägrar jag köpa sånt där skit igen! Hoppas det går att äta ändå, skulle tro det i alla fall.
Var lite snäll å fixade kvällsmat å Göran å barnen eftersom jag jobba i kväll. Och Hugobus är alltid vrålhungrig på direkten när han kommer hem så då måste maten fram snabbt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0