Nöjd Cissi?!

Sitter här med Hugo i knät å en tjutande brandbil framför tangentbordet, men vad gör jag inte för min goa gravida kompis Cissi som vägrar umgås med mej om jag inte bloggar... Hahaha!

Har blivit helt värdelös på det här... Tiden finns säkert om jag vill, men orken är det värre med... Men gör ett försök i dag i alla fall!

Allt här hemma är bara bra! Min stora tjej på snart 6 år har börjat förskolan och det går verkligen superbra... När jag är ledig så åker hon buss till och från skolan och det går oxå bra, fast hon tycker det är lite pirrigt, står å hoppar upp å ner när bussen kommer... När jag/vi jobabr så lämnas hon på fritids å är där före å efter förskoletiden. Det braiga är att fritids å förskolan är i samma lokaler! Och jag fick ännu ett bevis på att hon har blivit stor i söndags... Då tappade ( läs: jag drog ut) hon sin första tand! Det var STORT!!! Hihi! Jag å Göran blev lite löjligt sentimental å satt å smålog åt varandra å insåg att nu är tjejen ingen bebis längre...

Med den mindre lilla ligisten är det full rulle på som vanligt... Han blir ju snart 2 år och pratar mer å mer, fast det är lite trögt om man ska jämföra med storasyster ( vilket man ej ska)... Men han ahr liksom inte tid att prata han brummar mest i stället. Bilar, traktorer, gräsklippare, motorsågar, skotrar, grästrimmer.. Ja allt är av intresse... I går skulle vi klippa gräset och Hugo ville ju så klart vara me, så jag tänkte gå brevid Göran med honom i famnen, men det gick minsann inte, nä han ska vara i famnen på den som klipper, så vi fick snällt turas om å gå å klippa gräset med H på armen. Ett tag hade jag honom på axlarna oxå, gick sådär... Goa lilla killen våran...

Har köpt en ny bil oxå. Numer så kör jag en mörkblå volvo s60 2.4 t ( t:et är vilktigt, är ju turbo då ;) ) Å jag trivs med den än så länge. Lite piggare å nyare än den gamla. V70:n har görans lillebror fått köpa/ärva ;)

Å på fredag blir det förhoppningsvis lilla julafton här!!! Då kommer nämligen en ny diskmaskin, en ny tvättmaskin & en ny torktumlare om allt går som det ska! JAG ÄR ÖVERLYCKLIG!!!! Äntligen kanske disk å tvätt kan bli riktigt rent!!! Å att jag kan tumla en del av tvätten är ju superduper lyxigt! Jihoooooo!!!

Nä nu du älskade Cissi hoppas jag du är nöjd å jag kan medge att det var lite skönt att låta fingrana skriva av sig lite!!!

'
Min nya bil men det är andra ( coolare) fälgar på den nu...

Vår söta lilla kille! ( observera att han har en traktor i handen, vilket han har typ jämt)

Å ett kort på vår stora skoltjej!


Kommentarer
Postat av: cissi

Nu är jag skit nöjd:-D

2010-09-07 @ 12:10:14
URL: http://cillaz.blogg.se/
Postat av: Marion

Vad kul med en update :) Men håller med dig, det är svårt att hitta ork och lust att uppdatera... Jag började få klagomål på bloggen att det var tomt, så jag skrev... Och skrev... Och skrev... Så nu har folk något att läsa ett tag, och jag har en ursäkt till att inte skriva på en stund. Jag blev för trött ;) Haha.



Hoppas att allt är bra med er.



Kul med lösa tänder, traktorer, nya bilar och hushållsmaskiner!



Kram!

2010-09-07 @ 14:54:38
URL: http://noiram89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0