Underbart!

Gud så härligt det är när man ser sitt lilla hjärta börja pigga på sig! Från att ha haft som mest 40.3 i feber till att vara helt feberfri som han ä'r nu är superskönt!!!! Började ju i fredags med hög feber som fortsatte hela helgen, i måndags ringde jag Anneli på BVC å fick direkt en tid till HC. Där tog snabbsänkan som var hög plus att dem tog febern... Å det där med febertagningen är en historia för sig... FATTAR INTE varför sjukvården använder sig av örontermometrar. Helt värdelösa enligt mej... Jag hade tagit tempen på H på morgonen innan vi åkte å då hade han 39.1. Med örontermometern hade han 37.7 sa den gulliga sköterskan. ALDRIG utbrast jag! Hemma hade han 39.1 i rumpan... Ja men då tar vi i rumpan oxå å sagt å gjort... Där hade han 38.8... Långnäsa...

Jaja! I alla fall så kollade doktorn både i halsen å öronen. Öronen såg bra ut men INTE halsen. Halsfluss å 10dagar penecellin. Å redan nu är han pigg å glad! Sååå skönt. Det var så jobbigt ett tag att se honom så klen å ynklig, fick tvinga i honom vatten med medecinspruta... Hua!

Men i morrn ska jag äntligen få åka tillbaka till jobbet igen! Skönt att komma in i vardagen igen!

Har en liten donna här hemma som blir 6 år på söndag så i dag har jag bakat lite bullar & i går bakade jag smarties kakor.. Måste hinna med nån till sort oxå innan dagen D...
Å vad köper man till en tjej som har ALLT!? Svårt som sjutton men vi har bestämt oss för att det blir lite möbler... Nytt nattygsbord, ny spegel & några nya vägg hyllor får det bli! Tur att snälla pappa som jobbar i Valbo springer in på IKEA åt oss :)

Nä, nu ska jag göra oss i ordning för att ta en tripp till Bns när gubben slutat för dagen!

Å GRATTIS IGEN till Cissi & Peter som fick en söt liten grabb i förrgår!!!


Kommentarer
Postat av: Marion

Ja, vi har också funderat på skoter igen, men så fort man försöker sig på nå så försvinner ju snön :(



Skönt att Hugo är bättre, kan inte vara kul när dom är sjuka och man inte kan göra så mycket :( Usch..

2010-10-13 @ 22:24:18
Postat av: Kaisa

Trodde att jag hade svarat på din kommentar. Klart vi fixat det! :)

2010-10-15 @ 00:12:29
URL: http://kaisasturesson.blogg.se/
Postat av: emma

Det där har jag också funderat över, hur sjutton de kan använda sig av örontemp..! Vi har örontemp hemma som e väldigt smidigt om man misstänker feber, men vill vi veta exakt när de gäller ungarna så använder vi den i rumpen! Örontempen visar oftast mycke mindre å inte alls lika tillförlitligt..

2010-10-17 @ 14:09:10
URL: http://www.hansson-linden.se/WP

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0