Ledig = Bvc, städning, tvättning, mathandling m.m.

Ledig dag i dag, har jobbat hela helgen å knappt sett varken karl eller ungar, riktigt jobbigt men ändå kul att jobba! I dag är jag och barnen lediga å dagen började med att jag fick väcka mina skitungar, dem har kommit in i nån tonårs period å sover halva förmiddagen ;). Men i dag fick dem minsann gå upp strax efter 8. Kl 10 skulle vi infinna oss på bvc för besiktning av Hugo. Allt gick bra. Väger nu drygt 12kg och är 80.5 cm lång. Följer kurvan å allt ser bra ut! Annelie fick sig ett gott skratt för varje gång jag frågar Hugo om han kan säga mamma så säger han pappa... Och det HELA tiden. Go gubben våran!

Sen efter bvc blev det kvantum och matinköp! Sen bar det hemmåt.
Nyss har vi varit ute på första promenaden på VÄLDIGT länge. Har ju varit så förbaslkat kallt så man knappt har kunnat stuckit näsan utanför dörren! Brrr! Men vi tog en tur, Jullan på spark o Hugo i vagnen. Gick till Hällboboa för jag hade givetvis glömt att handla lite grejor. På ditvägen gick det trögt på sparken för Julia, men hemmåt hade hon nedförbacke och så mutade jag henne med choklad! Hehe! Bra va!!!

Nu ska jag hänga tvätt å sen börja förbereda maten! Ska ladda upp lite bilder senare så för se om det blir några i dag eller en annan dag... Vågar inte lova...

I kväll blir det tv soffan kl 20.00, då börjar familjen annorlunda å det missar jag INTE!!!

Ha det bra!!!


Kommentarer
Postat av: kusin emma

Ja det är skönt att det äntligen blivit lite humanare väder för er där uppe i norr =) Syrran har också kännt sig instängd tror jag.



Och visst har magen sjunkit, snart är den nere vid knäna ha ha =D Men hon har ju varit fixerad i en vecka nu och enligt nån sida jag läste på Internet så är det normala att bebisarna kommer inom tre veckor efter att de fixerat sig =) Så snart är det väl dags, vi längtar här hemma!



2010-01-11 @ 19:22:00
URL: http://allthelittleflowers.blogg.se/
Postat av: Frida

hihi jag tittade också på familjen annorlunda nu ikväll =)

Helt galet med så många barn! :p

Va skönt med en promenad! Det var ett bra tag sen vi kom ut ordentligt. Nu är det inte lika kallt så hade tänkt gå ut imorron men får se hur Noa mår efter sprutorna.

Va roligt att du trivs så bra på jobbet =)



Har redan börjat "träna" Noa att säga mamma men får bara ett leende och några bubblor till svar ^^

2010-01-11 @ 21:07:07
URL: http://fridahelin.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag såg också familjen annorlunda igår. Men det är ju bara repriser :( Jag diggar gubben i familjen från Älvdalen. Han har en härlig inställning, tycker jag.



/M

2010-01-12 @ 10:03:59
URL: http://www.familjenlinden.se/wp
Postat av: Sofia

Hahaha...Hugo vilken stjärna!!!! Men bra att allt såg bra ut:) Kram

2010-01-12 @ 12:14:38
Postat av: Frida

Haha ja visst var den bra...så ser de ut lite titt som tätt nu för tiden.

Jaa de låter väldigt trevligt med ljusparty....de börjar sina i förrådet nu:)

Kram

2010-01-12 @ 19:03:27
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: Maria

Näe, förlåt. Det var jag som flokade. Tyckte jag kände igen det där med pyjamaserna till tvillingarna när jag såg det igår så jag kände att näe, är det repris? Men så kollade jag tv4.se och det var ju nya avsnitt. KUL! Måste jag följa det varje gång.



Blinkar lite för att du ska boka ett ljusparty med mig nu i vår. Som vanligt många fina erbjudanden.



Kram /M

2010-01-12 @ 20:12:57
URL: http://www.familjenlinden.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0