Halsfluss!

Precis som jag anade var det halsfluss som Julia fått... Så det blev pencellin i 10 dagar! Bläää! Det är en riktig kamp här hemma när medecinen ska tas. Sist hon hade halsfluss som var det skitsvårt att få i henne flytande så denna gång tänkte jag testa med tabletter som man kan krossa i lite sylt eller dyligt... Ingen bra ide det heller... Smakar rent ut sagt fan!!! Stackars min lilla tjej, å jag håller på å få ett vredesutbrott när hon vägrar ta den... Men i morse kom vi på en ny metod... Delade tabletterna på mitten ( hon ska äta 2 tabletter 2 ggr om dagen) och tröck in den i en rejält stor bit glass. Då fick hon ner den. Fyyy för medeciner. Kan ingen tillverka nån medecin som är god?! I alla fall mår hon bra å äter igen! Skönt!!!
Så i morgon blir det dagmamman för mina 2 vildar! Puh!!!

Ska jobba nu fre-sön. Lite drygt att jobba helg men men bara att bita i hop...

I går var det en lugn dag. Jag å julia var ner på kvantum å storhandlade på fm ( Hugo lämpade vi av hos farmor), resten av dagen städades det här hemma i Rehnslarses ( gårdsnamnet). Men tror ni det syns nu att jag städade, näpp!

I dag har jag haft främmande av "tant" Cissi! Hugos favorit "tant"! Hihi! Hugo fick försenade födelsedags presenter! Fick en plastservise, en bok & en jättesnygg slipover. TACK!!!
Resten av dagen vettetusan hur den blir. Lillgrisen sover nu, tror vi ska ta å gå ut en sväng efter han vaknat! Behöver lite frisk luft känns det som! är ju lagomt kallt ute nu oxå! Åka lite pulka kanske!





Kommentarer
Postat av: emma

Oj, jaha.. de hade jag ingen aning om isåf betyder de att vi också missat :-/ Dåligt var ska man ha sett detta om man inte får hem papper liksom ?! hm, känns som jag måste ringa runt lite imorgon och kolla!



Jobbigt för henne men nu får man hoppas hon mår bättre snart! Förstår inte heller varför medicin ska smaka så äckligt! Har bisolvon här hemma med körsbär o choklad smak o de va verkligen en vidrig blandning!

2010-01-21 @ 14:17:07
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: Cissi

tant på dig själv du ;-) Tack för i dag, sorry om jag kanske inte var riktigt mig själv!

Krams

2010-01-21 @ 14:35:31
URL: http://cillaz.blogg.se/
Postat av: Nina

Usch ja jag kommer ihåg när jag fick flytande kåvepenin när jag var liten. Der var en riktig skräckupplevelse, smaka allt annat än gott. Är ju betydligt enklare sen när man kan svälja tabletter hel. Skönt iaf eftersom symptomen försvinner fort =) Krya på er! och hoppas vi ses snart!



Kram

2010-01-21 @ 14:42:18
URL: http://ninaihallbo.blogg.se/
Postat av: Kusin Emma

Åh nej! Stackars liten, inte kul att ta äcklig medicin när man är liten =( Kommer ihåg sommaren när jag var sju/åtta? och åt tre penicilinkurer under ett och samma sommarlov... Kan fortfarande minnas precis hur vidrigt det smakade med det där vita trögflytande penicilinet! Jättebra för Julia om ni kan komma på ett trevligare sätt att få i sig tabletterna =)



Hoppas jobbhelgen går bra och att ni hade ett trevligt "torsdagsmys" idag =D



Kramar



2010-01-21 @ 21:11:05
URL: http://allthelittleflowers.blogg.se/
Postat av: Frida

va bra, tack för tipset =)

Ja det kan inte vara lätt att få i äcklig medicin.

Som jag brukar säga till mina gubbar och gummor på

jobbet, att det inte vore så dumt med jordgubbsmak

eller kanske chokladsmak på tabletterna =) Men lite lättare att bli beroende då också...

Men glass två ggr om dagen låter ju inte så tokigt de heller =P



Jobba lugnt!

Kramar

2010-01-22 @ 10:13:53
URL: http://fridahelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0