Snö snö snö och så lite mera snö!

Brukar inte vilja gnälla om vädret, går ju ändå inte att påverka det, men nu RÄCKER DET! Är ju för sjutton snö precis överallt å tycker jag inte gör nå anant än sopar av bilen å skottar. Å inte tala om väglaget, halt å jävligt å massa snörök. BLÄ!
Åkte ner till ockelbo i onsdags, vägen var allt annat ämn bra, smal som sjutton och som en tvättbräda. Älskade Julia blev åksjuk å kräktes... I en påse tack å lov. När vi åkte hem i går så gick det bättre, vägen var plogad å Julia klarade sig från kräkningar!

Har lämnat barnen hos dagmamman för en stund sen och om en liten stund ska jag dra i väg till jobbet. Lämnar dem lite tidigare än jag åker, mestadels för Hugos skull, annars blir det mitt i lunch och mitt i hans sovtider. Å så får jag en liten stund för mej själv å det är uppskattat.
Har rätt fullt upp med våran lille grabb om dagarna. Vild är bara förnamnet men det är en himla tur att han är så glad å go hela tiden annars vettetusan ;) Hugo har börjat sagt i från när Julia tar saker av honom, då skriker han högt å tydligt å i går puttade han henne för första gången när han blev arg. Riktigt gulligt faktiskt såg det ut... Haha! Annars är dom rätt go med varandra och Julia är duktig å passar honom om jag går ut å hämtar ved eller går upp på övervåningen en snabbis, för man kan inte lämna honom för en sekund nu för då står han på köksbordet eller på toastolen eller halvvägs upp i ett fönster eller i soffan eller på soffbordet osv. Haha!

Ska jobba hela helgen men det ska nog gå bra det med trots att det är lite vemodigt att jobba helger när alla andra är lediga...

Nä nu ska jag ta mej en snabbdusch innan det är dax att dra in till bollnäs!!!

Julia & Hugo åker "båt"

Sjukt mycket snö!

Julia åker lilla vasaloppet förra helgen!!!


Kommentarer
Postat av: Anki

Byt jobbhelg så jobbar jag också dom helgerna du jobbar slipper du känna dej så ensam. ;) Härligt med syskonkärlek! :) Maxen har ett jäkla humör han med. Tur att han är så charmig för det mesta annars skulle jag bryta ihop..



Hoppas vi kan ses den 4 e!



Kram

2010-02-19 @ 15:25:32
URL: http://ankiengelbrektsson.blogspot.com
Postat av: emma

Håller med, NU RÄCKER DET! De är så sjukt mycke snö så man vet snart inte vart man ska göra av den. Snökanterna på vår uppfart är så höga nu och har börjat ge vika...fredrik kom knappt ut med bilen imorse!

2010-02-21 @ 09:08:13
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: Frida

Ja jag håller helt med! Om det var lite varmare ch mindre snö skulle jag åka och hälsa på folk och åka till Ockelbo oftare också. Men som det är nu sitter man liksom fast hemmma. Tråkigt! Men vi ses kanske på vinter marknaden? =) Vi blir där iaf så vi tittar över till Monica och säger hej =)



Kramar från oss

2010-02-23 @ 08:33:42
URL: http://fridahelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0