Panik!!!

I dag med posten fick Julia ett stort kuvert från bollnäs kommun! Det var information om skolstarten för henne till hösten! Fick lite panik kan jag säga, ska min lilla bebis börja skolan! tycker inte hon är så stor fast egentligen är hon nog verkligen redo för det där med skola. Hon tycker det är jättekul att skriva å pyssla med bokstäver och siffror men bara tanken på att min lilla tjej verkligen börjar bli stor! Å hur gammal känner inte jag mej då?!

Man skulle i alla fall välja skola och för oss finns det inget alternativ än våran lilla byskola så klart, där kommer hon att ha alla sina kompisar och det är ju även där hon är 1 gång i veckan redan med dagmammorna. Å fritids är i samma lokaler så jag tror att allt kommer att gå finemang men känner mej lite nervös ändå så klart! 

I dag börjar jag vid 15.30 vilket är tur för vi har ( fortfarnade) sjukstuga här hemma... Julia har varit kass i magen å inte velat äta sen förra torsdagen. Men tror och hoppas att det vänt nu. I går kväll började hon äntligen äta lite igen å det verkar som att hon får behålla maten oxå! Håller tummarna! Mån-tis har hon varit hos farmor när vi jobbat ( Hugo har varit hos dagmamman som vanligt) och i dag börjar jag ju sent så då får G komma hem lite tidigare.

Dax å göra lite vardagssysslor... Vika tvätt å hänga tvätt är det enda jag gör känns det som ;) Bäst å passa på å göra det nu när lilleman sover så man får göra det i fred!


Ha en bra dag!

Förästen.. Lägger in lite bilder... Är någon vecka gammal men skitsamma, ni har ju inte sett dem i alla fall ;)

På väg ut på skidtur

Hugo fick oxå följa med i pulkan

Vilopaus :)

Glad fast man ramlar i bland!

Hemma igen efter en låång tur ;)

Sötsnörena mina!

Glad Hugo gillar att traska runt i snön! Nöjd med lite han ;)

Å pappas skoter är intressant!

Prinsessan gillar att åka spark!

Hugo hade feber å fick en isglass! Huur gott som helst!!!


Kommentarer
Postat av: Emma

J jag kan förstå den där paniken över att det går för fort. Jag har ju inte ens fått ut min lilla unge på utsidan än, men har redan lite ångest över att hon kommer bli stor alldeles för snabbt... Börjar gråta direkt när jag ser den där IKEA reklamen du vet, där familjen blir gravid och så fylls lägenheten med prylar och de flyttar och helt plötsligt blir bebisens rum ett tonårsrum och det flyttar in en studenthatt... Där sitter jag och tårarna rinner och snyftar till Kristian att snart tar hon ju studenten, våran lilla bebis, och sen flyttar hon "buhu!"



Man blir lite knäpp när man är på smällen =P



Tror också att Julia kommer fixa det där med skolan fint =) Hon verkar så lillgammal ibland <3

2010-02-03 @ 13:05:42
URL: http://allthelittleflowers.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej vännen!

Tänker tillbaka på den dagen jag fick reda på när du nyligen blivit gravid med lilla Julia:)

Tycker det var nyss....Tiden går fort...

Tänk vilken underbar resa ändå du har haft med lilltjejen...Nu börjar ett nytt kapitel i hennes liv och för er. Hösten med skolstart tror jag ni fixar galant tillsammans,tycker inte du ska ha panik över det:) Tänk vilket äventyr ni ska på istället. Spännande...



Saknar din matplanering här på bloggen:) Man fick ju så mycket tips när man själv hade kört fast...



Saknar er alla oxå, men vi ska styra upp igen....



KRAM

2010-02-03 @ 16:23:46
URL: http://fialiamfamilj.blogg.se/
Postat av: Anki

Sånt kuvert fick vi idag också! Ångest!! Vi måste försöka ses snart! När är du ledig dom närmsta 2 veckorna? :) Kram

2010-02-03 @ 19:43:48
URL: http://ankiengelbrektsson.blogspot.com
Postat av: Frida

Å vilka fina barn ni har! =)

Jättefina kort!

2010-02-04 @ 10:01:13
URL: http://fridahelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0