Fiskis

Så heter vår nya familjemedlem... Julia har fått en guldfisk av sin farmor och huvudansvaret har pappan i huset ( det var han som lovade att hon skulle få en).. Vägrar hålla på å göra ren en glasskål stup i kvarten ;)

farmor å julia var ner till mobackes i dag å inhandlade lite grejor + fisk. Skål å lampa hade jag sen tidigare...

I dag har vi ( cissi & jag å ungarna) haft loppis här hemma i ladan. Kom mer folk än vi trott faktiskt men vi har ju mest barngrejor o mestadels var det lite äldre folk som kom så vi sålde inte så värst mkt, men i morgon ska vi stå på marknaden uppe på stenvallen, hoppas på lite mer fart där...

Göran är nere på cruising i bollnäs, hade oxå velat åka men orkar inte dra med mej en Hugo ner på stan och han skulle antagligen vara rätt sur som inte fick ligga å sova hemma i sin säng så jag stannade hemma i stället å nu regnar det här så antagligen är det inte så mysigt nere på stan... Inbillar mig det i alla fall ;)
Julia hade det inte varit några problem att ha med sig på cruising men hon fick oxå vara hemma. Vi har gjort negerbollar ( det är "nån" som blir äldre snart) och nu ligger hon i sin säng å kikar på dvd:n å äter banan...



Ska gå ner å ta reda på lite tvätt nu tror jag... Inte kul men det måste ju göras ändå ;)


Kommentarer
Postat av: Emma

hihi, de ska bli spännande å höra hur de kommer gå med ansvaret om firren! ;-) De brukar ju kunna låta stort i början, spec på karlar :-)



2009-07-25 @ 23:12:54
URL: http://hansson-linden.se/WP
Postat av: Kusin Emma

Kul med en fisk, inte det mest gosvänliga husdjuret kanske, men de brukar vara fascinerande att kolla på :)(Blir inte överkörda lika lätt som andra husdjur heller tack och lov!)



Tänkte höra med dig hur du löste det med vinterjacka när du var gravid? Hugo kom ju ändå i november så det måste ju ha hunnit blivit kallt. Jag har börjat inse att det inte är helt lätt att hitta ytterkläder som rymmer bautamage (vilket jag väl måste räkna med att ha mellan typ oktober - februari).



Kramen

2009-07-27 @ 11:26:47
Postat av: Sofia

Hej vännen! Har nu lagt upp din blogg på favoriter så jag kollar den ofta nu, du är så duktig som skriver, själv har jag inte den förmågan,hihihi....

Vad roligt med fisk. Tror d är ngn här hemma som oxå skulle vilja ha men inte henns far:) Nu ska vi äta frulle...Kram

2009-07-28 @ 09:09:03
Postat av: Kusin Emma

Aha, ja det får väl bli någon sådan lösning :)

Har inte hört något om bebis på g hos syrran ännu, men hon har förvärkar lite då och då. Jag åker upp på fredag och stannar över helgen, brorsan fyller ju år på söndag också. Jag hoppas därför att bebis väljer att komma på fredag eftermiddag ungefär :P

Ska du/ni ner till obo nånting i helgen?

2009-07-29 @ 07:05:50
Postat av: Kaisa

Vad roligt för Julia med en fisk :D

2009-07-29 @ 22:28:56
URL: http://kaisasturesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0