Lördag!!!

Äntligen helg, men för mej gör det inte så mycket skillnad! Är ju ledig jämt, i o för sig så e ju Göran ledig i dag, men han är inte hemma... Han är å lagar "min" bil ( i alla fall den bil som jag kör mest!), avgassystemet sitter löst å rasslar å låter en hel del, så det är verkligen på tiden att det blir fixat! Så vi 3 andra är bara hemma! Har varit upp till Hällboboa å köpt godis o julia köpte en tidning ( barbie) som hon lade undan häromdagen, nekade henne att köpa den förut o sa att den fick hon köpa på lördag så då flörtade hon med Eva ( på boa) så hon lovade att lägga undan den åt henne tills i dag, så inte den tidningen skulle ta slut!

Hugo ligger ute i vagnen å sover! O förhoppningsvis så sover han några timmar så han är pigg å glad sen!
Har börjat tagit in vagnen oxå så han sover i den inne oxå, har även en korg i rotting i köket som han sovit hemskt mycket i också, men han gillar inte den så mycket nå mera, har blivit lite svårare att få honom att somna nu så då är vagnen lättare så man kan vagna honom till sömns! Så jag funderar på å försöka sälja i väg korgen... Nån som e intresserad?! Har inte plats för allt i vårt lilla hus ;-)
Men han somnar fortfarande jättebra ( peppar peppar) i sin säng på kvällen! På dagarna vill han inte nå gärna ligga i sängen å somna själv, men på kvällarna går det galant! Så skönt å få sova "själv" i några timmar innan han vaknar för nattmål för efter han ätit så somnar han om i vår säng!

I går kväll fick vi oväntat besök o det var självklart jätteskoj! Michael o Helena kom förbi å drack lite kaffe!

Nu ska jag surfa runt lite innan jag ska gå ner å förbereda lite käk!

I morrn e d ju som tidigare skrivet kalas i Fly för Hanna, o på kvällssidan kommer mamma & pappa upp å hälsar på. Pappa var på IKEA å handlade åt mej i går. Julia ska få lite bättre förvaring, hon har en hylla, en sån här
:
EXPEDIT Bokhylla
Å så finns det lådor till den nu så han köpte 2 st sådana som hon kan ha barbie dockor o sånt i, så här ser lådorna ut:
LEKMAN LådaSå det tror jag blir jättebra! kostade 99:- st o det var ju inte så farligt dyrt.

Sen så köpte han sådana här att ha pennor o grejor i:
BYGEL burk för jag hade en sån här stånghemma som jag tänkte sätta uppBYGEL stång
                                      ovanför julia "skrivbord" så hon kan ha sina prylar i! Visst blir det bra?!
( Tack Cissi för tipsen!!!)

Nä nu ska jag försöka göra nå nytta i dag oxå! Borde börja med lite mat!

Kommentarer
Postat av: emma

Klart du får vara nyfiken :-) De är på sportstigen i kilafors, upp efter bergesvägen om du vet var de ligger :-)

2009-01-17 @ 15:45:46
URL: http://hansson-linden.se/WP
Postat av: cissi

Men stången å burkarna var ju din ide från början ju=)Så den snodde jag från dig! hihi. Syns i morgon!

Kram

2009-01-17 @ 18:17:58
URL: http://cillaz.blogg.se/
Postat av: Emma

Ne, precis! De är ju in efter en återvändsgata så de känns ju bra :-) Nu är de bara å hålla tummarna att vi blir av med den här lägenheten direkt så man slipper 3 mån uppsägning.. vore väl typiskt de!

2009-01-17 @ 21:30:43
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: emma

Jo, vi stod ju i kö länge innan vi fick denna lägenhet! Men har sett att de är mycke lägenheter ute på internet just nu, dessutom ligger även vår grannes lägenhet ute! Tror inte de är nå problem att bli av med den men däremot så får man ju hålla tummarna för att dom som ska ha den efter oss vill och har möjlighet att ta den redan från 1 mars :-) Vore skönt å ha flyttat färdigt å ha allt klart innan bebis kommer!

Ja de är verkligen fint hus, fräscht inuti också. :-)

Hehe, ja de har du helt rätt i! Jeansen e dom ifrån dig, supersköna :-) Du kanske skulle kunna skicka ett kontonummer eller så på familjeliv så jag kan föra över pengar den 20de..

kram

2009-01-17 @ 23:34:53
URL: http://hansson-linden.se/WP

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0