Äntligen Vardag!!

Visst är det skönt med ledighet å att hela familjen är hemma, men det mesta blir bara tok... Mattider o sovtider blir fel å typ godis o dricka varje dag! Julia har batat sig igenom hela jul o nyår, har ätit skitdåligt! men nu e de slut med det! I går var det dagmamman som gällde o lika i dag så nu börjar allt bli som vanligt igen!

I går var jag på efterkontroll hos barnmorskan! Allt såg bra ut! Alla värden o sånt! Hon tyckte jag skulle knipa lite oftare bara... Mamma följde med å var barnvakt åt hugo, sen var vi ner på stan lite å kikade, köpte födelsedagspresent till Hanna som fyller 9 år snart! Blev lite fika på krokanen oxå! Mums!

O i går blev min lilla skrutt 2 mån! Längtar efter vår nya data nu så jag kan lägga in kort så ni får se honom! Han börjar bli sååå stor! Pratar o flinar mest hela tiden! Å han är så snäll! fattar inte hur vi kan ha fått en så snäll kille! I alla fall hittills! Är hemskt sällan ledsen å när han är det så vill han ha mat eller ny blöja! Somnar i sin säng på kvällen, äter 2-3 gånger under natten men somnar om på en gång så jag känner mej rätt pigg faktiskt!!! Älskar att sova i vagnen gör han oxå! Kan sova 2-3 timmar! Å det är oxå skönt så man kan va ute med Julia å leka lite!

Vi har börjat elda lite i vår vedspis som vi har i köket, ( har en kamin i v-rummet oxå som vi eldar i varje dag) o det är så mysigt! Blir så skönt där inne! Å i går så lagade jag mat på vedspisen oxå! Gick finemang! I och för sig så värmde jag bara upp lite makaroner o köttfärs i en kastrull, men i alla fall! Spar lite på elen i alla fall!

Nä nu ska jag nog byta en bajsblöja lät det som!




Kommentarer
Postat av: Frida

Håller med dej om att det är skönt med vardag igen. Jag blir alldeles snurrig av alla dessa dagar:)

Va skönt att Hugo är så snäll å go....då är de bara att njuta:)

Ha en bra dag!

2009-01-08 @ 14:19:25
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: Kaisa

Fy.. Jag har inte varit på efterkontroll än, haha! Glömmer bort att boka tid jämt.. :)

2009-01-08 @ 15:15:42
URL: http://kaisasturesson.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej! Lite seg å svara, hoppas du hinner se detta ;-)

Vette tusan om vi blir hemma imorgon, ska hämta fredrik från jobbet och lite sånt men annars är det bara lägga i postlådan. Bor på sågstigen 4 c :-)

Jag är inte helt säker på va de är för overaller jag har ligger, måste kolla upp de! Men jag tror att jag ska ha en i stl 50 redan men snällt av dig å fråga. :-)

kram kram

2009-01-09 @ 20:52:52
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: emma

Nejdå, ingen fara! :-) Hoppas ja kan ha dem bara.. skulle verkligen inte sitta fel med lite fler byxor att välja på :-) Förresten, har du bråttom me pengarna ? tänkte om de va okej om ja kunde föra över de den 20de när barnbidraget kommit...

kram

2009-01-09 @ 22:42:45
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: emma

Satt jättebra alla 3! Å va glad ja vart nu att man fick lite mer att välja på :-) sköna va dem också!

Fixar över pengar till dess ja! tack så mycke ;-)

2009-01-10 @ 19:34:32
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: Anonym

Går jättebra att komma på lördagen.

Vilken tid passar dig bäst då? För mig går det bra allt mellan 10-15.....

2009-01-11 @ 20:26:16
Postat av: Anonym

Ja nu är det nära =) Hoppas ajg slipper gå över bara..



kramar

2009-01-12 @ 11:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0