Sjukan i går...

I går trodde jag det skulle bli en vanlig hemma dag eftersom J var ledig, men icke.... Hon vaknade runt 8 å kom in till oss, jag säger som vanligt åt henne att gå å kissa och då säger hon att det svider när honj kissar o jag ser att hon har lite blod i trosorna... URINVÄGSINFEKTION tänker jag... Pratar med Cissi som tycker jag ska ringa till HC på en gång, vilket jag gör. Får tid kl 10. Så då blir de fart så vi ska hinna i väg.
På HC får vi träffa en underbar doktor som julia rätt snabbt blir kompis med!!! Får ta lite prover o det är Uvi och även streptokocker i halsen. Hua! Blir pencellin i 7 dagar o så ska vi tillbaka till Hc om en vecka o kolla hur halsen ser ut!
Sen bar det av hemåt...

På em åkte vi upp till bollnäs å inhandlade ALLT till dopet, svärmor var med å hjälpte mej med barnen! Vilket var behövligt. Helt omöjligt att handla en massa tillsammans med både Julia å Hugo, har tuvärr bara 2 armar... Tog med oss mat från MAX på hemvägen! Väl hemma var det "bara" att få in allt i kylskåpet... Men det gick det oxå ;-)
Så nu är allt klart inför dopet i morrn, ska fixa smörgåstårtorna i dag å så ska vi duka! Mamma kommer upp på em å hjälper till!

Det går i alla fall jättebra med Hugo å flaskan! Han äter som attans! Mammas stackar bebis var väl utsvulten! Å i går så provade vi att ge honom lite gröt oxå å det slank ner det oxå! Vet att han inte är 4 månader än, vilket dom bör vara när man börjar med smakportioner, hade inte börjat med det heller om inte Anneli på Bvc tyckte att han behövde det! Ammar han lite på dagarna å så får han snutta på nätterna när han vaknar... Fast det märks att han inte blir mätt av ammningen, blir grinig å gnällig typ 1 timme efter bara...

Nu ska jag göra frukost till min lilla sjukling! Fast det konstiga är att hon är hur pigg som helst ;-)

Kommentarer
Postat av: Frida

Usch vad tråkigt med UVI:/

Hoppas att ni får det jättebra på dopet i helgen!

Ha de bäst

2009-02-20 @ 17:08:01
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0