Fredag!

Ja då var den här lediga dagen snart slut, går ju så himla snabbt när man är ledig! Dagen började kl 07.10 då Julia vaknade, hade ju i o för sig varit vaken lite då å då tidigare pga att jag var så himla kissnödig men bara orkade inte gå upp, snacka om å pina sig själv! Jaja! I alla fall så gick vi upp o käkade frukost, sen gjorde vi en rulltårta eftersom vi skulle få främmande av Cissi, Thea & Linn skulle komma å hälsa på... Var upp till verksan en sväng oxå före 9 för Göran hade glömt korvbröden han skulle ha till maten som dom äter kl 9... I alla fall så dök Tjejerna upp vid 9 och sen var d full fart! Jättekul med sällskap! Vi käkade lite lunch oxå! Sen gick vi ut en sväng, var lite kyligt men ändå skönt å få lite luft! Sen gick vi in å fikade lite på rulltårtan! Blev riktigt god faktiskt!  På eftermiddagen efter brudarna åkt hem var Jullan å jag upp på Boa å handlade lite, eller ganska mycket faktiskt! Sen bar d hem å laga lite kvällsmat! Blev "typ" tacos men i stället för köttfärs så hade jag strimlat fläskkött i stället som jag kryddat med tacokrydda å d e jättegott kan jag säga! Prova!!!

Just nu sitter jag framför tv med den här saken i knät, Julia ligger uppe å försöker sova, har nyss städat sitt rum hon! Var riktigt duktig som gjorde d mesta själv, hon sa till o med att jag fuskstädade... Hmm.. Tokfia! Jag fuskstädar väl aldrig ;-)

I dag kände Julia riktiga sparkar! Låg å myste lite i soffan å vädrade magen lite! Julia låg nästan på magen med huvudet å då började det röra sig rejält i magen! Var jättekul å se hennes min när det riktigt rörde sig runt där i magen! Hon blev hellycklig!

En sak till! Fick ett paket med posten av min storebror i går, han bor ju i Boden å kunde inte komma hem å gratta mej när jag fyllde så jag fick en liten försenad present å Julia den turungen fick oxå present! Jag fick 4 (!!!) olika örhängen! Jättesnygga! Tänk vilken bra smak min bror har ( eller snarare hans tjej) oxå fick jag en film.. The Legend med Will Smith! Julia fick 2 filmer Babar & Mupparnas Julsaga, en gosedjurskatt o en Blixten McQueen t-shirt! Hon var helt överlycklig! Ögonen hade glittrat mycket sa Göran när hon fick syn på paketet som hon fått på Posten, jag jobbade så d var dom som öppnade... Så i dag har hon ringt morbror å tackat! Vi får hoppas att han kommer hem snart å hälsar på! Kommer nog säkerligen komma hem när pyret i magen kikat ut!

Nä nu ska jag säga till Julia att hon nog måste ligga ner i sängen å blunda om hon ska ha en chans att somna!

Kram på er å ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0