Barnmorskebesök i går!!!

Ja i går så var jag å bebben till barnmorskan! Allt såg bra ut... Levde om så mkt i magen när hon skulle mäta hjärtljuden så dom låg på 190 in action, tog om dom lite senare o då hade h*n lugnat ner sig till 160! Barnmorskan sa att de kanske blir en till tjej när hjärtljuden är höga... Hihi! Ja vi får väl se!!! Tog blodsocker o blodtryck o sånt å de såg oxå bra ut... Vikten ligger på +12kg nu! Ungefär lika som med Julia! Å magen mätte 32! Ligger fortfarnde lite över normalkurvan å d va oxå bra! Hon kände även hur h*n låg i magen å nu har h*n vänt sig neråt! Skönt! Å hon trodde inte den skulle vända sig nå mera! Alltså får jag stå ut med megasparkar upp mot revbenen o lungorna... Men h*n har inte fixerat sig ännu! Mkt bebisprat nu!

Sen bar det av ner på stan! Inhandlade lite grejor till J... 3 par trosor, 8(!!!) par strumpor ( ska slänga en massa gamla slitna) och en ny pyjamas! Bebben fick 2 bodysar, ett par byxor och 2 par strumpor... Så nu får den inga fler kläder innan h*n har kommit ut ur magen!!! Ska bara tvätta upp kläderna innan nedkomsten...
Var även ut på Dollarstore en sväng.. Fråga mej inte vad jag köpte (kommer inte i håg) men blev 260 kr fattigare! hihi! Jo, köpte såna där tändblock så d blir lättare att tända i vår insatskamin! Jättebra är dom å billiga mot för på andra äffärer kan jag säga, men d är väl så med allt på Dollar...

Var in å brände 500 på hemköp oxå, hua vad dyrt det blivit med mat nu!!! Tyckte inte jag fick med mej mkt hem men dyrt blev det, i o för sig hade dom billig köttfärs 49.90/kg så då köpte jag på mej 2 kg, alltid bra att ha i frysen... Sen hade dom picnicbog oxå för 49.90/kg tror jag, så i morgon blir d skinkstek med potatis o gräddsås till middag! Inte dumt de inte tycker jag!!!

Kvällen blev lugn! Julia å jag gjorde inte så mycket, eldade lite så d blev lite varmt å mysigt! Göran jobbade över lite o kom inte hem förrän efter 20 nån gång! Julia hade somnat redan då hon efter många om och men! Lite jobbig på kvällarna i bland! Ett evigt ropande på att man ska komma... Satt vid internet lite i går ikväll å jag har blivit beroende... Kanske ska säga som lillebrossan sa häromdagen... Hej jag heter Catarina å jag är Traderaberoende!!! Haha! Ja och det är INTE mitt FEL!!! Skyller allt på CISSI! Haha! Närå skämt å sido! Man kan verkligen göra fynd! Ropade in en klänning /tunika åt Julia i går. 10 kr betalade jag för den + frakt som jag skulle tippa e på 11 kr. Inte speciellt dyrt kan jag säga! HAr även köpt ett par Jeans till bebisen sammanlagda summan att betala för dom blev 41 kr såg helt oanvända ut! Perfekt ju! Hittade även en dress (byxa o dragkjedsjacka) åt J som jag betalade 34 kr för + frakt! Perfekta kläder att ha hos dagmamman ju!!! Ja jag älskar TRADERA! hehe!!! Å mer inköp blir det säkert när man vet om d e en pojk eller flicka i magen! Finns mycket nytt oxå som prislapparna är kvar på!
Nä nu ska jag jobba vidare lite! ska vara här tills kl 19 i kväll så jag har några timmar kvar.. Suck!

Just ja! Glömde bort å säga att jag var hos tandläkarn oxå i går! INGA HÅL!!!! JIHOOO!!! Men dess värre tandköttsinflammation! Hua! Så nu ska jag borsta utav helsike!!! O nogrann oxå ska jag vara! Ska dit i december igen å röntga munnen (gjorde inte d i går pga. graviditeten), o då ska vi kolla hur jag har skött mej med tandköttet! Bra att ha lite press på sig!

Ha d bra allihopa!!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, här var det lite å läsa. Jag kan hålla med om att Tradera är bra. Där kan man hitta mycket till billig peng.



Ha´re gott /M

2008-09-16 @ 20:25:36
URL: http://www.familjenlinden.se/wp
Postat av: Anna Brolin

ÄLSKAR tradera.. har ropat inmycket kläder åt Isak där som jag skulle ha fått betala runt 2000 för i affären nytt och jag fick allt för under 500 med frakt.. Jag är nog också ett tradera freak!

2008-09-16 @ 20:49:39
URL: http://bhugulliver.blogspot.com
Postat av: Cissi

Hihi... men du har ju gjort lite fynd iaf tack vare mej då hahaha. Å tanköttsinflamation det har ju jag oxå.... fy vilka slarv major vi är hihi

2008-09-17 @ 08:06:04
URL: http://cillaz.blogg.se/
Postat av: Linda F

Hur går de med magen??Har du tråkigt någon dag så vet du mitt nummer..Tradera är ett bra ställe..Kom ihåg att man kan sälja saker åxå :-)

Kram

2008-09-17 @ 21:53:10
Postat av: Maria

Japp, dem tog blodprov. Vi går ju på HC i Bollnäs. Vet inte om ni gör det också? Där var det inte några problem alls att få göra ett sånt prov. Jag är också känslig mot laktos och det är samma symptom på mig som du beskriver Julias. Fast ibland får jag så där superont också. Men det är som magknip så går det över på nån timma.

2008-09-18 @ 09:49:00
URL: http://www.familjenlinden.se/wp
Postat av: Maria

Ja, gör det. Jag tror aboslut inte du kommer ångra dig. Vi har Anneli på BVC i Bollnäs och vi har varit supernöjda hela tiden. Hade BVC här i Kilafors först men jag kom på kant med dem redan från början. Den historien kan du få höra i nåt mer privat inlägg. Tur att man stod på sig och gjorde som man kände, säger jag. Och det är då inte lätt när man precis fött barn och alla hormoner rusar omkring i kroppen. Lycka till! /M

2008-09-18 @ 13:59:23
URL: http://www.familjenlinden.se/wp
Postat av: Kaisa

Fick du inte röntga för graviditeten? Eller ville du inte? Jag fick röntga ändå jag men de la på en grej som skyddar :)

2008-09-19 @ 21:30:18
URL: http://kaisasturesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0