V 39 ( 38+0)

13 dagar kvar till förlossning eller så det dubbla... Hatar att inte veta! Vill veta NÄR jag ska åka till BB... Planeringsmänniska ut i fingerspetsarna! Har i alla fall dragit ihop bbväskan nu så nu tror jag den får vara packad å klar! Ska packa en lite övernattningsväska till Julia oxå, men jag tänkte hon skulle få vara med o göra det oxå!

I går var vi ner till Bollnäs Jullan & jag! var in på Lindex å böt en tröja som J fick när hon fyllde år som hon hade en precis likadan redan, hittade lite annat oxå, bla 3 par mjukisbyxor, Julia har så dåligt med byxor så d var jättebra att jag hittade några, sen var det såna där byxor som man får ta 3 o betala för 2! Perfekt! Hittade även en stickad tunika/klänning som var så fin så jag kunde inte låta bli ( var rea på den så den blev inte dyr). Julia köpte även ett par ballerina skor som hon kikat på en gång förut o hon fick ju pengar när hon fyllde av både gammelmorfar & av Jimmy så då fick hon köpa dem! Efter vi varit på stan så åkte vi hem till Nathalie, Maximilian & Anki o hälsade på! Tjejerna lekte o vi  pratade! Fick även lunch! Mumsigt värre! Sen var ju inte kladdkakan till efterrätt dum heller!!! Tack för i går Anki!
Kvällen var rätt lugn! Fick främmande av Johan ( en kompis till G) och hans tjej! Julia blev helt upptrissad som vanligt när det kommer hem folk till oss o speciellt på kvällen när hon e trött, men efter ett tag fick hon gå å sova så hon skulle orka upp till dagmamman i dag...
O i natt har Julia sovit i sin säng hel natten, var rätt länge sen hon gjorde det så det var verkligen jätteskönt å få sova ordentligt, fast jag har vaknat tusen gånger i alla fall... Suck! vridit o vänt mej! Är trött på den här magen som ska vara i vägen jämt! Men jag kommer säkerligen att sakna den när den försvunnit oxå!

Om en stund kommer Cissi & Linn o hälsar på! Kul med sällskap!!!

Vecka 39 - 22 okt - 28 okt 2008
Kroppen: Barnmorskan kontrollerar nu om barnets huvud är fixerat. När barnet slutgiltigt har lagt sig med huvudet nedåt är först huvudet rörligt (R), sedan brukar det gå över till att bli ruckbart (Ru). Slutligen fixeras huvudet (F) vilket kan kan göra lite ont just som det sker, det kan kännas som något stort och hårt surrat sig fast i bäckengången. Man kan också känna som ilningar i slidan och neråt benen vilka beror på att barnet kommer åt nerver när det vrider sig ned i bäckenet.
Kroppen har förberett sig, livmodertappen har mognat och mjukats upp för att underlätta förlossningsarbetet, i vissa fall försvinner den helt. Slemproppen kan lossna, men det är ingen garanti att förlossningen är på gång. Slemproppen bildas i vecka fyra för att skydda ingången till livmoderhalsen. Den kan vara alltifrån genomskinlig i en geléaktig konsistens till brun-, röd- eller grönfärgad. Den kan även komma i små omgångar och vissa märker inte ens av den.

Barnet: Det duniga hår som hittills täckt barnets hud försvinner och hudens rynkor är utslätade. Barnets avföring "mekonium" som samlats i tarmarna består av en blandning av lanugohår, gallpigment, utsöndringar från matsmältingssystemet och celler från tarmväggen. Barnet förbereder sig att födas genom att samla på sig extra mycket energi för att klara sig under förlossningen och de första levnadsdygnen innan mjölkproduktionen kommit igång.

Egna anteckningar:Ja nu är det nära!!! Känner igen mej i det som skrivs ovan... Känner av ilningarna rätt mycket neråt benen! Känns oxå som om att magen sjunkit ner ganska mycket mest för att jag kan andas mycket lättare å bättre! Är rätt trött o har liksom ingen lust till nåt vissa stunder medans nästa stund röjer jag runt som en virvelvind! I går så röjde jag i skåpen inne i badrummet så nu har bebisen fått ett eget skåp där jag plockat in blöjor, tvättlappar, kräkhanddukar, badhandukar m.m. Sen tog jag fram skötbädden oxå! Känns bra att allt är i sin ordning! Vill ju verkligen att det ska sätta i gång nu! Vill verkligen inte gå över tiden, men blir d så är det bara att bita i hop! Det jag mest önskar är att bebisen mår bra å är frisk och att förlossningen ska gå bra! Känner mej hemskt peppad o laddad för att FÖDA nu!!!! Håll tummarna för att det blir snart! Längtar efter våran lilla skatt nu!



Kommentarer
Postat av: Kaisa

Köksgolvet torkar jag typ två gånger i veckan och ändå så ser vattnet lika ut, haha! Fast då har jag ju en liten tvååring som kladdar och springer in med skor osv också då =)

2008-10-22 @ 09:33:24
URL: http://kaisasturesson.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj jisses!! ja nu är de verkligen nära.. även fast dagarna när man är nära känns dubbelt så långa!!

hoppas du slipper gå över en massa!

2008-10-22 @ 09:55:29
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: Frida

Snart är de dax....fy va spännande:)

Nu väntar jag på att eran bil ska svischa förbi här på väg till bb:p

Ha en bra dag

2008-10-22 @ 11:19:49
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: Anna Brolin

jag är så avis själv har man 91 dagar kvar så 13 eller 26 är inget om man jämför haha!!

Hoppas att det går bra och inte allt för fort, vore ju bra om ni han fram innan den tittar ut =)



Kramar

2008-10-22 @ 13:47:32
URL: http://bhugulliver.blogspot.com
Postat av: Cicci

Vad bra att du fick byta Julias tröja utan kvitto. Jag handlade kläder åt Vincent samtidigt och Carro fick Lindex-kassen. Misstänker att kvittot låg kvar i kassen. Nu är det nära! Passa på att njuta, snart är det bebis dygnet runt som gäller ;-) Kram

2008-10-22 @ 14:14:01
Postat av: Anki

Tack själv! Alltid trevligt med sällskap! :) Ja nu håller vi tummarna att det blir bebis snart för dej! Jag är så nyfiken på om jag lyckats gissa rätt kön igen. ;) Jag saknar faktiskt inte min mage.. Men jag är så inställd på att jag inte ska ha fler barn.. Det kanske är därför? Det jag saknar är att få sova.. Men jag visste ju när jag skaffade en till att det inte skulle bli så mycket sova.. Och så vet jag ju att den här bebistiden snart är över så man måste ju passa på att njuta! Men sömnen saknar jag faktiskt.. Men som sagt.. Snart får jag (förhoppningsvis) somna i tid på kvällen och sova mer än 3-6 timmar i sträck. :)

Vi hörs!! Kram!!

2008-10-22 @ 15:17:05
URL: http://lahenkorvaengelbrektsson.blogg.se/
Postat av: carina

åh vad spännande,kan hända vilken dag som helst nu då!

Jag har aldrig gått så där långt,magen måste börja bli lite småjobbig!!!!

Lycka till...

2008-10-22 @ 20:08:36
URL: http://cnordgrens.blogg.se/
Postat av: Anki

Jaha? Kan man det? Kanske skulle köpa det där då.. Säkert lite billigare än på affären. :) Ja jag tror man måste göra det för att se hur det har läkt inuti. Nu ska jag skjutsa till dagis. Ha en bra dag!! Kram

2008-10-23 @ 08:02:58
URL: http://lahenkorvaengelbrektsson.blogg.se/
Postat av: Carro

om man nu hann planera när man skulle få barn :) hehe

2008-10-25 @ 02:29:19
URL: http://carolinanorgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0