Attans va svart det blev!!!

Vaknade i natt å det var verkligen kolsvart i rummet! Brukar vara lite ljust eftersom vi har en lyktstolpe ute på gården som lyser in i huset liksom! Men nu var d kolsvart o knäpptyst! Brukar ju oxå va en massa annat som surrar, bla vår luftvärmepump som sitter i trappen. Men det hade blivit strömavbrott... Somnade om å nästa gång jag vaknade till så blinkade klockradion... Så då var strömmen tillbka å jag gick upp på toa! Nån mer i Hällbo som haft strömavbrott i natt??? Undra varför! Blåste väl inte nå vidare mycket va?

I dag är Julia och jag ledig! Skönt! Var slut efter gårdagens jobb, plus att jag kände av lite förvärkar i går! Gick å la mej efter idol o tog med mej vetekudden! Så skönt!
I dag ska vi försöka städa lite, måste jaga bort alla dessa dammråttor! Finns nåra stycken kan jag säga! Sen ska vi baka lite! Fast vi bakar nog först, vet hur det brukar bli när Julia å jag bakar! Rätt mycket på golvet, mjöl o sånt! Ska baka morotskaka o falsk toscakaka! Mumsigt! Göran fyller år på måndag å vi ska kalasa lite för honom på söndag!

I dag efter Göran slutat skaller år  vi åka till söderhamn på barnens hus å handla födelsedagspresent åt Julia, hon fyller ju 4 år den 17:onde stor tjejen! Hon får vara hos farmor medans vi åker dit!!! Ska kolla på ett par tofflor på skokanonen oxå, vill ha ett par såna med mej till bb osså behöver jag ett par här hemma sen oxå!

Nä nu ska vi sätta fart så vi får nåt gjort i dag! See you!

Kommentarer
Postat av: Emma

Mysigt med bakdag =) Jag har också tänkt städa idag, jobbar halvdag så då passar det bra. Mamma och syrran kommer ju imorn och stannar över helgen.



Blir helt bebissjuk när jag ser finbilderna på magen =D Försökte hinta till Kristian igår att det kanske börjar bli dags, får se när det sjunkit in lite...



Kramar i massor!

2008-10-02 @ 08:10:24
URL: http://intelligentbibliotek.blogg.se/
Postat av: Kaisa

ja, knäpptyst! usch och man såg ju absolut ingenting.

2008-10-02 @ 10:46:19
URL: http://kaisasturesson.blogg.se/
Postat av: Frida

Jo vi hade oxå strömavbrott, såg de i morse på klockradion.

Kul å veta att barn verkligen gör sånt nu för tiden, så vi inte får lära oss de i onödan:)

Kram kram

2008-10-02 @ 18:43:08
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0