16 oktober

För 4 års sedan så vaknade jag på morgonen precis som vanligt, det var en lördag! VAr på toa och "antog" att slemproppen gått... Pratade med barnmorskemottagningen o dom sa att det kunde ta tid så det var inte så mycket att göra... Vi ( göran å jag ) åt frukost o drog i väg upp till Hällbo å svärfars verkstad å skulle byta däck på våra 2 bilar... Jag tittade mest på ;-) Efter ett tag tröttnade jag å åkte till svärmor! VArt där hela dagen, Göran passade på å laga avgassystemet på v70:n, men han hann inte klart... Vattnet gick för mej på eftermiddagen å attans vad vatten det var... Haha! Kom i omgångar å hann duscha flera gånger innan det lugnade ner sig... Svärmor ringde hem Göran som kom rätt snabbt efter han snabblagat bilen, men han fick vända i dörren å åka å städa upp efter sig i verkstan eftersom jag inte hade ont eller så... Pratade med förlossningen o dom tyckte vi skulle avvakta å vänta in värkar ( som inte kommit) o om dom inte kommit så skulle vi komma in till kl 9 morgonen efter! Vi beställde pizza med svärmor m familj o käkade lite innan vi åkte hemåt, då började värkarna kännas mera å vid 20 tiden så ringde vi förlossningen å sa att vi skulle komma in... Fick till svar att vi var välkommna in...

I morgon fyller våran stora tjej 4 år!!! Fattar inte att tiden har gått så fort! Hon föddes alltså morgonen efter att vi åkte in till BB! Var en rätt lång förlossning, (kändes mest för att man kämpade som mest under natten när man var så himla trött) ... 13 timmar från det att vi kommit till BB...

I dag så är det en lugn dag! Ska städa å dona lite inför kalaset i morgon, slå in lite paket å så!

I går var jag till barnmorskan, min barnmorska som jag har haft tills nu har tagit tjänsteledigt å nu fick jag en "ny" barnmorska, hon var jättetrevlig men hade varit skönast att få ha den gamla tills bebisen var ute... Men men inte mycket å göra åt... Allt såg bra ut utom järnvärden... Har nog glömt järntabletterna lite titt som tätt ska jag erkänna så det är bara att knapra på! Magen hade växt en centimeter på 2 v å hjärtljuden låg på 150 slag... Vikten låg på + 1.5 kg sen sist, har sammanlagt gått upp 12 kg.... Bebisen ligger fortfarnade fixerad! Pratade lite om förlossningsplan, men jag tror jag tar det som det kommer, svårt å veta nu hur jag kommer att vilja ha det när jag väl ligger där...

I går gjorde julia å jag kakor som hon tagit med sig till dagmamman i dag som hon skulle bjuda på eftersom hon fyller i morgon å då är hon ledig... Blev vanliga kolakakor men vi piffade upp dem lite med rosa glasyr o hjärtströssel! vart jättegoda, vi var ju tvungen att provsmaka så klart!!!







Fina kakor va ;-)

Nä nu ska jag slöa lite innan jag ska ta tag i städningen!!!
 

Kommentarer
Postat av: emma

Oj va du fixar! Får ju nästan dåligt samvete av å sitta här framför datorn och bara läsa medan du städar å bakar å donar :-)

2008-10-16 @ 09:27:18
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: Frida

Va gott de ser ut:)

Ha en bra dag i regnet...

2008-10-16 @ 10:38:08
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: Kaisa

Vad goda de såg ut kakorna! :) Inte långt kvar tills bäbisen kommer nu. Då byter nog dockorna hos dagmammorna namn också :D Just nu heter de Ella tror jag och innan har de hetat Morgan, Elvis och Anton.. haha! :)

2008-10-16 @ 11:02:38
URL: http://kaisasturesson.blogg.se/
Postat av: carina

Men jisses vad duktig du är,vart och varannat inlägg handlar om vad du ska/har bakat.Mina barn får vara lyckliga om dom får en hemmagjord sockerkaka 1gång i halvåret :-(

Åh,vad mysigt nu när det är så nära bäbis,förlossningen tyckte jag var superhäftiga.

2008-10-16 @ 14:33:19
URL: http://cnordgrens.blogg.se/
Postat av: Anna Brolin

ÅÅååå vad avis jag blir.. men jag lär väl få vänta iaf 3 månader till innan vårat lilla pyre tittar ut =) Kramar och grattis i förskott till stora tjejen!!

2008-10-16 @ 14:36:08
URL: http://bhugulliver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0