Måndag!

Ja i dag är det måndag å jag har ringt ett gäng samtal igen! I dag har jag pratat med försäkringskassan! Jippie... eller inte... Men går allt som det ska så ska jag få utebetalning den 25:e!Jaaaa!!!! Men det jag jobbade i Alfta i våras/somras kommer jag inte få räkna med i min SGI för jag ahde bara jobbat där 5 månader, man måste ha jobbat minst 6 månader för att få räkna med det, så det känns lite surt, men men inte mycket att göra åt den saken... Sen har jag ringt barnomsorgen oxå, den ska oxå sänkas lite nu när jag går hemma.. Tror jag ringt allt som ska ringas nu...
Nu ska d bara skickas in en massa papper, bla. till socialen ( så Göran får stå som pappa/vårdnadshavare till Hugo, helt sjukt men så är det)... Sen till försäkringsbolaget o så till försäkringskassan ang G:s pappa dagar... ja det är då ta me tusan inte lätt å bli förälder... Hehe!

HAr försökt att knäppa kort på mina 2 älsklingar i dg oxå, tänkte fixa lite julkort som jag nämnt förut... Lättare sagt än gjort kan jag säga, knäppte nog 30 kort eller nåt innan batteriet tog slut o även Julias o Hugos humör! Men ska väl försöka välja ut ett som e nogorlunda okej i alla fall!

Helgen har varit lugn! I lördags gjorde vi inget... Men i går var vi ut på gården i alla fall å Hugo fick ligga i vagnen för första gången! Fick främmande av Farmor, Roger, Cissi & Morgan på kvällssidan å vi fikade lite på kladdkaka med vispgrädde! Mumsigt kan jag lova! Blev tidig kväller för Julia! Hon var sååå trött! Somnade 19.30 o sov till 7.15 i morse, nästan 12 timmar!!!! Hugo o jag la oss vid 22 vi! Å han har sovit bra i natt oxå. Åt mat vid halv 3 o bajsade då oxå... Tror jag ska försöka lägga honom i sin säng i natt! Han sover ju så pass bra å han kanske sover ännu bättre om han ligger i den... Tänkte testa i alla fall!

Nä nu ska jag ta å slänga in lite disk i diskmaskinen så d ser lite fräschare ut här i köket!

På återseende!

Lägger in nåt kort...





Kommentarer
Postat av: Frida

Sötnosar:)

Ha de bra!

2008-11-17 @ 13:10:51
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: Maria

Näe, det är då inte lätt å hålla på med alla jäkla papper som ska hit och dit när man fått barn. Tur ändå att allt har gått bra för er. Tänk om man haft en hemsk förlossning eller nå annat så man verkligen inte orkar hålla på med det där pappersgörat. Va gör man då?



Ni får ta å gifta er tills nästa unge.... då slipper man intyga att man är far till barnet i alla fall. s.



Jag längtar som en tok efter våran bäbis nu. Täänk va lång tid det är kvar... suck! Och jag som tycker det börjar kännas tungt och jobbigt redan. :(



Å va sugen jag blev på kladdkaka också när jag läste.... stackars mig.



/M

2008-11-17 @ 16:07:42
URL: http://www.familjenlinden.se/wp
Postat av: Anonym

Ja tänkte det.. hoppas bara att Anders är hemme för Isak brukar sova till 14.

2008-11-18 @ 18:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0