Dan före dan...

Ja i morgon har jag bf ( alltså beräknad födsel)!!! Känns som om jag varit gravid en hel evighet!!! Så här långt gick jag inte med Jullan! Fick henne i v 38+5.. O nu e jag i v 39+5... Men den kommer när den e klar som alla säger! Men måste ju erkänna att nu längtar man riktigt mycket å bara vill åka till Gävle å träffa barnmorskorna igen! Tänk om jag skulle få min underbara barnmorska som jag hade med J, ja då är lyckan total! Men dom e säkert bra allihopa där nere! Har i alla fall lite känningar... Molvärk i magen ( hade även det i natt) o så har jag haft ont i ryggen ( ner mot svanken) hela helgen till o från... Hade så förbannat ont i ryggen när jag födde J så jag får lite flashbacks... Hua! :-) Men det onda jag har haft o fortfarnade har till o från är liksom inte sååå där ont som man ska ha, det är väl bara förvärkar... Men tror d blir en liten promenad i dag igen! Synd att det är så halt ute...

Ja vad har hänt i helgen då?! Jo.... fredagkväll var lugn... Åt kycklingfajitas mums!!! Sen så drog G upp till verkstan med Tommy o hjälpte honom med nåt som tog HELA kvällen... Julia somnade som en klocka vid halv 8... Går inte att ha henne uppe längre än så, för då går hon nästan å lägger sig själv! Mammas duktiga tjej! Jag satt med ostkroksskålen å kollade på Idol o eldade i kamin så svetten rann nästan! O ja va ner till Bollnäs på dan i alla fall i halkan å handlade! Var in på Kvantum! Jag brukar alltid handla på Hemköp men nu ska jag nog byta o handla påkvantum i stället! Gillade den affärn! Mycke fräsch frukt o fina grönsaker å mycket att välja på! I like that! Sprang ( läs: tultade...) även in på Lindex å kikade om dom hade några reakläder kvar, var ju ta 2 betala för 1 men hittade nada! Jo jag köpte ett på vinterhandskar åt J o en ny mascara åt mej, men d var d ju inte rea på...

I lördags så gick vi ut rätt tidigt! vid 9.30... Då hade väl Julia tjatat i 2 timmar att hon ville ut i snön! SÅ vi gick ut å Göran var bara tvungen å starta skrothögen ( gammal 740 ) o ut på våran åker å sladda lite, han hann ett halv varv sen så satt han fast! Hahaha!!! Höllpå rätt länge med att försöka komma loss, försökte även dra sig loss med audin som är furhjulsdriven men det gick inte nå vidare! hihi! Jag o Julia stod o tittade på o skrattade en del! Efter ett tag gav han upp... Nina( en kompis) hade kommit förbi en sväng o även Ronny ( J:s farbror) så vi gick in å kokade lite kaffe å fikade i stället... Räddaren för 740:n blev farfar som kom förbi med sin Toyota Land cruiser ( stor jeepaktig bil) o drog upp bilen... Så nu står bilen bakom ladan avställd... hehe! Lika bra d! På eftermiddagen så åkte vi upp till flugbo o grillade korv med farfar o hans nya tjej! Satt i grillkåtan å myste! Kvällen blev lugn! Julia somnade som vanligt rätt tidigt! Å Jag kolalde på stjärnor på is.. ( göran la sig i sängen å kollade på film på datorn) sen kollade jag på min favorit! Svensson svensson! Dom är bara föööörrr bra! Är d bara jag o min pappa som tycker det?! Hihi!

I går var d oxå en lugn dag! Har bara såna dagar nuförtiden! hihi! Julia å jag var ut en sväng på förmiddagen å åkte skidor ( alltså J)... Sen var vi mest inne å tog d lungt, böt sängkläder i våra sängar sen så myste vi mest! Mormor o morfar kom upp vid 16 å käkade lite mat å mamma hjälpte mej byta gardiner i vardagsrummet ( hon hade fållat upp gardinerna åt mej) å d blev jättefint! Dom blev kvar till 19 tiden ungefär! Jullan somnade vid 19.30... Sen slappade vi mest! Så skönt å bara ta d lungt! Det är väl lugnet före stormen... Men jag längtar efter stormen kan jag säga...

Lägger in ett mysigt kort på mina älsklingar....

Här sitter dom med sina "datorer" ( Julia kallar sin bärbara dvd för dator)

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag slår vad om att bebisen kommer innan helgen! :) Bra att du passar på att ta det lugnt! Sen blir det fullt upp! :) Förlossning, vaken-nätter, folk som ska komma och hälsa på, amning, bvc plus att man ska försöka orka/hinna med 4åringen också.. Men det går! Snart är småbebisarna 4 år också. :) Tiden går otroligt fort!

Ha det så bra!! Kram

2008-11-03 @ 10:33:07
URL: http://lahenkorvaengelbrektsson.blogg.se/
Postat av: Frida

Svensson, Svennson är helt klart BÄST!! Jag älskar det:)

Nu är de nära...snart,snart:)

Kraaam

2008-11-03 @ 11:51:12
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: carina

Jag gillar gardinerna,vart har du köpt dom?

Åh,så spännande när någon ska ha bäbis,detta är nog 3gången jag är in på din blogg idag ;-)

Gävle bb kan man i sömnen,jag var där varannan dag på ultraljud i 3 veckor innan twinsen kom,uha!!!!

2008-11-03 @ 12:24:40
URL: http://cnordgrens.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken underbar bild haha.. Jag säger som Anki innan helgen är liten här. Spännande!! Själv har man 79 dagar kvar men det närmar sig iaf haha!!



Kramar!!

2008-11-03 @ 17:35:16
URL: http://bhugulliver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0