Kråkan som kraxar....

Så låter jag för tillfället... Kände redan i måndags att jag höll på att bli sjuk... Å jämt när jag blir "sjuk" så tappar jag nästan rösten,.... D sätter sig på stämbanden jämt, i övrigt e jag frisk bara en jäkla envis slemhosta! Skitfräscht!
Så på onsdagen på jobbet lät jag inte bra kan jag säga, tur att jag bara jobbade till kl 14... Å i dag e jag mkt bättre men låter inte som jag brukar, Göran tycker jag ska vara tyst (lugnast så kanske) hihi... Men d e ju svårt för en pratkvarn som jag o extra svårt med en dotter till pratkvarn oxå som vill prata med mamma å fråga massa saker jämt.. Hihi.. Nog om sjukdomar...

På sista April var d lugnt! Vi var upp på Take Off å åt mat på kvällen (skönt å slippa laga mat ) å sen åkte vi upp till farfar o Micke i  Flugbo o hälsade på, trevligt! Satt å spelade kort å hade d mysigt!

Dagen efter fyllde Svärfar/farfar år så d vart d Flugbo igen! Åkte dit lite tidigare än alla andra för farfar hade lovat Julia att vi skulle åka ut på flotten som dom har i sjön alldeles brevid stugan en sväng å d var uppskattat! Sen kom resten av släkten å vi grillade vi var nog en 20 st tror jag! Å d var jättemysigt! Kom nog hem strax före 22 å Julia slocknade! Vaknade i morse vid 9 o undrade om ungen levde! Kan få såna där tankar i bland å få panik! Flög upp å kikade in till henne å jo hon andades å sov djup... o klockan var redan 9, så länge brukar hon aldrig sova. Gick upp o klädde på mig å gick ner till svärfars hus (han bor här mittemot) o eftersom han e uppe i stugan så lånade jag hans ljusnan å gick hem å la mig i sängen igen å läste! De kallar jag ledighet :-)
Kvart i 10 väckte vi våran skatt å hon ville sova en stund till sa hon... Knäpplisa!
Resten va dagen har vi varit i bollnäs o även till Edsbyn en sväng med svärfar å Micke! Åt på Take Off i dag igen! Mums! Sväfar bjöd! Tack! 

Nu i kväll har d varit lugnt! Jullan somnade före 8 så jag har tonat håret å kollat på tv o käkat godis i min ensamhet, Göran följde med Tommy till nån kille... 

I möre ska vi på 40+50 års fest i ordenshuset i Hå. ska bli kul! Julia ska vi skjutsa ner till mommo o moffa i Ockelbo så dom får rå om henne lite!

Hörrni! Har ni kommit i håg deklarationen! D gjorde vi i dag!!!! Tidigt för att vara vi kan jag säga, dom senaste åren har vi nog varit i sista sekunden ;-)

Ha en fortsatt bra helg!

Kommentarer
Postat av: Anki

Hoppas du kryar på dej snart! Ha en trevlig kväll/helg! Kram

2008-05-03 @ 10:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0