Loppis!

Om lite drygt 2 veckor så ska jag, cissi, hennes mamma, min mamma, min svärmor o en till Cissi ha loppis! Närmare bestämt den 29 mars! Loppisen ska vi ha i Hällbo Klubbstuga! ALLA ÄR HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!!!
Kommer vara allt möjligt som vi sälger billigt! Bla barnkläder (mest flickkläder), leksaker, gardiner, dukar, porslinssaker, kläder (för vuxna)! Vi har även liten fikaservering!
Nu nog med reklam ;-)

I går så skulle sotarn komma å besiktiga våra två skorstenar... Dom skulle komma mellan 13-15 så vi blev hemma mer eller mindre hela dagen, enda utflykten blev till hällboboa! Men tro på fan när kl var 15.10 ringer dom å säger att dom inte hinner komma till oss nå den dagen... Va fasen vi som hållit oss hemma bara för det... Grr...
Men vi hade en rätt mysig dag ändå Jullan å jag! Vi var ute på upptäcksfärd runt vår tom å hittade en gammal död näbbmus som drunknat i en gammal bytta m vatten... Uscha!  Å så gungade vi tills Julia fick ont i armen! Hihi! Sen så åt vi mellis ute på bron! Å d va sååå härligt! Vädret var ju inte det bästa men d brydde sig inte vi oss i! Julia "fiskade" i en vattenpöl oxå men d blev inge napp ;-) Men hon provade å lägga sig lite i den oxå och regnkläderna höll tätt till min stora förtjusning! Vi bakade oxå en strösselkaka tillsammans som vi bjöd pappa på när han kom hem, hon berättade d för honom precis när han kom  innanför dörren men man måste äta mat först sa hon strängt å hytte m fingret! Gogumman våran!

Trots att vi var lediga å bara var hemma så tyckte nog Julia att d va en rätt jobbig dag för hon somnade som en stock kl 19... Å sov till halv 7 i morse då jag väckte henne... Sen bar d i väg till Lisbeth för lek m kompisarna å jag åkte til jobbet å där sitter jag fortfarande... Har bara 2.5 tim kvar nu å ska ta å röja undan lite å städa tror jag!

Hej svejs på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0