Sommarlov!!!

Nu har Julia sommarlov i 4 veckor! I fredags var hon sista dagen hos dagmamman på 4 veckor o det tror jag hon tycker är skönt, märks att hon varit lite trött på sistone, men glad å sprallig ändå! Sista veckan har hon varit hos en annan dagmamma än Lisbeth! Men som tur är så är hon lika "hemma" hos Anneli! Träffar ju henne varje dag på eftermiddagarna i alla fall när hon är hos Lisbeth. Och om det är nån som frågar vad hennes dagmamma heter så svarar hon : Dom heter Lisbeth, Anneli & Barbro! Hihi! Å dom sista dagarna nu innan ledigheten har dom haft lite extra mysigt hos Anneli... På torsdagen hade dom fått glass å bulle till mellanmål på eftermiddagen å det tyckte Julia var jättekul och konstigt! Dagmammorna e "duktiga" och inte stoppar i barnen så mycker socker å sånt annars men i bland får dom något extra! Å i fredags som var sista dagen så var dom i väg upp till belsbo o hälsade på får och hästar o hade matsäck med sig bla negerbollar! Mums! Men nu är der äntligen sommarlov ett tag! Göran å jag jobbar 1 vecka till sen har vi 3 veckors semester! Ska bli så skönt!!! Nästa vecka när jag jobbar så ska Julia vara med mormor o morfar! Å d blir nog oxå mysigt!

Helgen som varit då?? D e ju i o för sig en dag kvar men i alla fall... I fredags så blev d rätt sent med maten, Göran hade varit in till lisbeth en sväng innan han åkt hem å Lasse (lisbeths man) hade bjudit Julia på jordgubbar å grädde som hon så klart inte sa nej till (det hade inte jag gjort heller ;-) )så när jag kom hem vid halv 18 så var d å börja laga mat. Hade köpt sån där färdig fryst potatisgratäng å så stekte jag kyckling till, blev riktigt gott... Å Julia den rackarn lurade till sig att få sitta i tv rummet å äta, hon satt där medans jag lagade mat å sen frågade hon om hon fick äta där, nej sa jag... vad gör hon inte då om inte går och frågar pappa samma sak, å han sa Ja! Hihi! Börjar lära sig redan!
På kvällen var vi till Lillvik å Julia badade. Kallt som attans antagligen! Drog vidare till farmor en sväng innan vi åkte hem med en trött Julia!

I går var det auktion på en gård här i närheten! Mkt grejor kan jag säga! Var kul å kika lite. Ropade in en skrotlåda för 20 kr som Julia tyckte det var kul att rota i! Nåt annat blev det inte för mej! Drog ner till Bollnäs o käkade lite mat på MAX. Orkade bara inte laga mat i går!!! På em o kvällen så var jag otroligt duktig!!!!! Göran skulle upp till verkstan å göra nåt. Så då åkte Julia å jag dit oxå å tvättade min bil! Var för jävligt skitig kan jag säga men den blev lite renare till slut! Dammsög å tvättade mattorna oxå, eller mattorna tvättade julia! Så nu är han fin pärlan! Kan ju vara kul med en skapligt fin å ren bil om man ska ut å åka lite i sommar!

Idag ska jag röja lite här, blir det uppehåll så ska göran klippa gräset... Men d ser lite lurigt ut... Vi får se hur det blir!!!

Lägger in nån bild oxå!!


Våran fotbollstjej!

En liten snigel....


Julia å jag åkte koppar o fat som hon sa!



Kladdigt men gott!!!!


Ute i regnväder å kollar om foppisarna e vattentät!!!

Kommentarer
Postat av: Anki

Skönt med sommarlov! :) Snart får du också semester. Det är ordning på dej som håller bilen fin. :) Ska nog göra ett ryck med min jag med.Fast nu har ju Andreas semester så då kan ju han göra det. ;) Haha! Ha det bra så hörs vi! Kram

2008-07-06 @ 22:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0