Lördag!

Ja första dagen på semestern är snart slut... Mycket tjat om denna semester, jag vet, men det är första gången jag har 3 v semester någonsin o lika är det för Göran så vi har längtat jättemycket...

Hänt i dag då?! Jo... Hade faktiskt ställt klockan på rigning kl 8 för vid 9 skulle Julia å jag bege oss till Hårga, var Hälsinge Hambo där i dag å för barnen så hade dom ordnat en "Trollstig" som dom kunde gå med sina föräldrar.. En lite runga i skogen som var jättemysig! Gick den tillsammans med Anneli o Emmm. Synd att regnet stod som spön i backen hela tiden! Men ganska precis vi gått klart så blev det uppehåll, det såldes mat o fika o tjejerna hann trycka i sig varsin glass o sen så köpte vi lite käk. Provade på helstekt lamm & gris med potatissallad å det var jättegott fakiskt! Mums! Tyckte Julia oxå fast hon sa att det var fisk hon ätit! Men d var rätt mysigt där ute i Hårga så d blir nog en tripp dit nästa sommar oxå!
Sen bar d ner till Kilafors o vi var in på färghandeln å köpte nå medel för getingar, dom kära små varelserna har/hade nämligen bygg bo i väggen på Julias lekstuga, så nu har Göran sprayat o vi tror vi fick död på dom! Hoppas verkligen det!!!
Annars har dan varit lugn! Var till farmor på kvällskvisten o blev så klart som vanlig där halva kvällen! satt ute å mös på altanen å kollade på åskvädret som dundrade förbi.

Sitter här vid datan nu, Julia somnade för 30 min sen i sin säng i en sovsäck hon fick av farmor! Hon var så lycklig över den! Göran har skjutsat kusin Jimmy ner till stan men han kommer nog snart, ska nog kika på en Beck film då tror jag om jag orkar...
Har ju börjat me järntabletterna nu å det känns som om jag blivit piggare i alla fall!! Men just nu e jag trött ;-)

I möre blir d oxå lugnt, har inget planerat men vi hittar säkert på nåt!
Ha d bra så länge!

Vår galna dotter ;-) Hatten hon har på sig hade jag när jag var liten :-)

Kommentarer
Postat av: liza

Hej:) Ja presic vad jag tycker! Här är allt bara bra, Själva då? Magen växer förstår jag. Hade bra ni med, Kramar!

2008-07-14 @ 20:37:33
URL: http://mina3barnojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0