Dillchips!!!

Mmmm Det är gött det tycker jag ;-)Äter sånt nu jag... Sitter vid datan en sväng å kikar lite... Göran har åkt till Bollnäs en sväng med nåra kompisar å jag sitter här å njuter av ensamheten! Rätt skönt faktiskt! Julia sover sen en timme tillbaka... Ska nog lägga mej i tid i kväll jag med så man inte e så trött i morgon... Fast jag kan ju säga att vår underbara dotter har varit jätteduktig den här första semesterveckan å inte har vaknat före 8 nån dag.. Peppar peppar... Förutom i tisdags då vi väckte henne halv 8 för vi skulle bort... Vad har vi gjort sen sist jag skrev.. Jo...

Söndag ; gjorde vi nog inget speciellt vad jag vet, mamma å pappa var upp å hälsade på på kvällen!

Måndag; Var mest hemma å väntade på att det skulle komma en leverans upp till verkstan som Göran skulle ta emot, men det kom aldrig nån!!! Grr.. På kvällen fick vi oväntat besök.. Svärmor med familj + kusin Jimmy kom å hjälpte till å klöv lite ved! Tack för hjälpen!!! Fick sluta ganska tvärt efter att dom råkat flytta en matta som låg ihop knölad i vedboden som nåra små gulliga getingar byggt bo i. Göran fick ett getingstick på armen men annars gick det bra!

Tisdag; Gick vi upp rätt tidigt, sen bar d i väg till Hudik med Svärfar som chaufför, var upp på Swedol (verktyg mm affär) i Hudik o shoppade lite. Flörtade även till mej ett besök på stan så jag han kika lite på H&M, Kappahl och Gina Tricot. På hemvägen svängde vi in i Söderhamn på Barnens Hus å i kilafors shoppade vi färg till våran bro och våran grind som vi har ute. Rolig dag å Julia skötte sig exemplarisk förutom att hon körde igång ett larm på Swedol... Hehe...

Onsdag; Göran jobbade lite på sin semester.. Är inte förvånad kan jag säga ;-) julia å jag fick finfrämmande av Linda å William (4 mån) hur söt som helst (längtar inge alls efter vår bebis nu!!!) Å julia blev så lycklig när hon fick mata William med ersättning! Jättekul å träffa dom!!! Onsdagkväll skjutsade vi i väg svärmor o Arne till Höstbodarna å på hemvägen svängde vi in till Nina & Torbjörn å hälsade på lite, Julia hade jättekul med Edvin & Linnea ( Torbjörns brorsbarn). Göran målade grindarna å bron, blev jättefint!

Torsdag: Blev bjuden på thailunch på Kilafors Herrgård av svärfar! Mumsigt värre! Å på kvällen grillade vi uppe i Flugbo...

Fredag: Var till Bollnäs å shoppade 60 års present till Gunda... Julia å jag var å badade  (jag badade inte) i Lillvik en sväng, men det var rätt kallt såg det ut som... På kvällen rensade vi lite på vårt stora projekt vi har på vår baksida... hihi! Vi har ju som jag kanske nämnt tidigare mark ner till en å som rinner nedanför oss jättemysig om det inte skulle vara helt igen vuxet... Så nu håller vi på å röjer för fullt å d blir nog jättebra när d blir klart, men det är långt kvar kan jag lova ;-)

Lördag; i dag alltså! Drog oss jättelänge i dag! Så skönt! Julia vaknade halv 9! Men vi åt inte frukost förräns vid halv 11. Låg å mös i sängen å sjöng å så... Jättemsyigt att ha såna dagar i bland! Sen tvättade Göran bilen å jag å Julia gjorde inte mycket ;-) Vid halv 3 begav vi oss upp till Freluga på 60 års kalas! Var riktigt mysigt, satt ute å grillade o sen blev d tårta!!! Kom hem strax före 8 å nu sitter jag här :-)

Så har vår vecka sett ut, inte hänt så mycket men det är riktigt skönt faktiskt!! Så skönt med semester, vet inte om jag vill jobba nå mera!! ;-) Men jag måste väl jobba nån månad till innan jag får gå hem å va hemma ett tag!

Bebben mår bra hoppas jag! Sparkar mycket på morgonen å på kvällen! Bara vibrerar i magen när h*n sätter igång! Ska till Mvc på måndag! Ska bli kul å se å höra hjärtljuden å mäta magen. Ska även bli intressant å se hur mina värden ser ut! Men jag känner mej rätt pigg men blir rätt snabbt anfådd... Pust! Jobbigt att springa upp å ner för trappen här hemma!

Nä nu ska jag föröka sussa! Sov gott! Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Anki

Skönt med en lugn första vecka på semestern! Hoppas det blir lite bättre väder snart bara. :) Kram

2008-07-21 @ 12:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0