Diesel är död!

I går morse ca kvart i 8 så blev vår söta lilla katt Diesel påkörd av en bil o dog! Han blev ca 8 månader!
Det var en granne som ringde till Göran på jobbet å sa att han trodde att hon hittat Diesel påkörd o så var det! Göran o hans pappa åkte dit o hämtade honom. Jag var på väg till jobbet när Göran ringde mig och berättade...  Trodde inte att  man kunde bli så fäst vid ett husdjur men d kan man!

Gick hela dagen å tänkte på HUR vi skulle berätta för Julia att hennes älskade katt dött!

På kvällen när vi alla var hemma så satt vi oss i vardagsrummet å göran sa till Julia: du vet att man inte får vara på vägen för då kan bilarna komma å köra på en... I morse så var Diesel på vägen å då kom en bil å körde på honom så att han dog...
Jag sa: Diesel är nu i himlen om han kommer inte tillbaka något mer...
julia funderade lite o sa inte så mycket...
Men en stund senare blev hon ledsen o gick ut å ropade efter honom... Så sorgligt! Sen frågade hon om d fanns mat till honom i himlen... O d trodde jag att det fanns sa jag...
Sen under hela kvällen i går så sa hon att diesel är i himlen och inte kommer tillbaka någe mer... Vi gick till farfar en stund för att få henne på andra tankar å d hjälpte, hon blev glad å lekte en massa där, men sa lite då och då att Diesel var i himlen å att en bil kört på honom!

Jaja! Livet har sin gilla gång men det är jobbigt när det händer! Fast vi visste att det skulle kunna hända eftersom vi bor alldeles brevid vägen å bilarna kör inte så värst sakta förbi här!

Ha en bra dag allihopa!


Kommentarer
Postat av: cissi

Nog att han fick mig å nysa, men gud så sorglit att han är borta! Han är förmodlinge i katthimlen å käkar en massa god katt mat tror jag. Vi syns i kväll!
Kram

2008-02-07 @ 10:50:32
URL: http://cillaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0