Trött....

Är alldeles tom i skallen! Vet inte riktigt varför... Har sovit lite dåligt i 2 nätter nu... Natten till i söndags började med att det var strömavbrott här i 2 timmar... O under de 2 timmarna vaknade julia, hon som ALDRIG vaknar när hon en gång somnat... Ja så vi hade ju inte hjärta att säga åt henne att somna om i sin säng i beckmörkret... Så vid halv 22 så gick vi å lade oss alla 4 i vår säng, eller Hugo i sin brevid vår, men han sover bara några timmar i den tills han äter första gången, sen får han sova med oss, så d var rätt trångt i vår säng då.. O i går kväll ville inte hugo somna i sin säng, han var jättestrulig hela kvällen, grinade å gnällde i flera timmar, vi gjorde allt vaggade, vyssade o matade... Nä inget hjälpte, så då la vi han mellan oss i soffan o tog av blöjan som d var rätt mycket kiss i... O han blev helnöjd, låg o pratade med oss o så... Så att vi inte fattade att d var blöjan han inte ville ha när han gnällde o var arg... I alla fall så ville han inte somna i sin säng o jag orkade inte sitta o stoppa i natten 711 gånger så han somnade med oss o vid 4 kom storasyster o hon tar verkligen plats ;-) plus att hon var typ pigg o låg o pratade tills vi sa åt henne o vara tyst annars så fick hon gå å lägga sig i sin säng.. Å mitt i alltihopa så bajsade Hugo ( som vanligt!!!!) så då var bara å gilla läget å gå ner å byta...Julia somnade om i alla fall o var näst intill omöjlig att få fart i i morse men till slut så gick hon upp efter jag påminnt henne om adventskalendern... Göran skjutsade J till dagmamman i alla fall o jag ska hämta henne före lunch så jag fick ligga kvar i sängen i alla fall ett tag till! Å nu sitter jag med denna skitdata som fortfarande gör som den vill medans lilleman tar sovmorgon på övervåningen...   Så ni kanske förstår att jag är TRÖTT ;-) Men jag är rätt glad ändå o det äregentligen inte så mycket att klaga över...

Men i går så gjorde jag nå puckat tydligen... Vi skulle upp till svärfar i flugbo o käka lite, o hemma i hallen så råkade jag tappa min mobil i golvet, tog upp den å kikade att den var okej o d var den å sen drog vi upp dit, i bilen ringde mobilen o jag svarade o då var den oxå som vanligt... Men när vi kom hem typ 4 tim senare så titade jag på den å då är displayen spräckt! Jihooo! Hade verkligen lust å bara GRINA!!!! Det går å ringa ( om man kan numret utantill) o att svara men man ser knappt vem det är som ringer... Blir sååå matt! Jag som verkligen har råd med en ny mobil just nu! Eller INTE!!! Har inte överdrivet mycket pengar nu när det är jul + mammapenning... Men det ordnar sig nog, lillebror hade en mobil jag kunde låna i alla fall om jag ville...
Många I-landsproblem jag har ;-)

Annars är allt bra! HAhaha! Mina barn mår bra å är friska (peppar peppar)! Hugo växer å fodras! Han blev 1 månad i går! Hua! Mammas lilla bebis! Tiden går på tok för fort å det vill inte jag!!!

Denna vecka blir lugn, ska försöka ta oss till barnens hus å köpa dem sista julklappar till J & H... Ska köpa nåt till mina brossor oxå, sen är allt klart... Åsså skulle jag haft nå fina julkläder till J & H oxå... Men jag vet inte vad ?! Får väl kika på lindex eller nåt i söderhamn...

Nä nu ska jag klä på mej! Å dricka upp min Cola, ja jag vet! Cola till frukost! HELT GALET! Men jag bara måste ha koffien nu o jag dricker ju inte kaffe så Colan bara skrek på mej i kylskåpet! Undra vad tandläkaren såger på torsdag när jag ska dit!


Kommentarer
Postat av: Frida

Usch låter inge roligt de där!

Men de kan alltid bli bättre.

Kraaam

2008-12-08 @ 13:01:08
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: carina

Ja du,lät ju lite kämpigt nattetid.

Trökigt med mobilen,precis vad man behöver före jul;-)

2008-12-08 @ 20:34:26
URL: http://cnordgrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0