Lucia!

Trodde inte mina ögon i morse... 15 minusgrader! Är lite för kallt för min del... Å i dag skulle dagbarnen lussa utanför hällboboa så det var bara å gilla läget.. Klädde på Hugo några lager kläder å lade ner honom i vagnen! Å så blev d rätt mycket kläder på oss oxå innan vi kunde bege oss upp till hällbo. Det var jättemysigt där, mycket folk o barnen sjöng fint å vi drack lite glögg... Hugo sov jätteskönt i vagnen hela tiden! Var lite krångligt att få på Julia lucialinnet över overallen, men med lite fix å trix gick det å hon såg ut som en michelingubbe! Hihi!Sen åkte vi hemmåt å fikade på smörgås o te o nyponsoppa. Det är sååå skönt å få komma in när man varit ute i kylan, frös lite om tårna jag o om ansiktet på hemvägen! Var ju sååå attans kallt!

Nu sitter Julia å jag vi köksbordet å hon leker med lera, vi musar på lite chips å ostkrokar oxå! Pappan i familjen har åkt till en kompis för å hjälpa honom med bilen! Hugo ligger å sin korg o sover! Vaknar väl snart å vill ha tutte kan jag tro ;-)
Nu har graderna sjunkit ännu mera! Nu står termometern på 18.8! Uscha! Men här hemma eldar vi för fulla muggar så det är rätt skönt ändå!

I morgon ska vi försöka baka lite pepparkakor o så ska J & G ut å leta en julgran, tror det finns nåra fina här hemma på vår gård som duger...

Nu sitter julia å doppar ostkrokar i julmusten! Gott???!!

Ha en bra lördagkväll hörrni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0