Ombesiktning, biltvätt, blomhandling o shopping!

I dag har Julia o jag varit till bollnäs gjort massa nytta! Började med ombesiktning på bilprovningen kl 8.20.. Gick utmärkt , hade ju lagat sakerna dom anmärkte på sist så vi var inte orolig, passade på att hälsa lite på min kompis Lotta som jobbar där oxå!
Sen bar d i väg till OK/Q8 å tvättade bilen! Den var så skitig så inte ens biltvätten hjälpte så mycket! Får ta å handtvätta den nån dag tror jag! Julia tyckte d var kul att sitta i bilen medans vi tvättade samtidigt som hon nog tyckte d va lite läskigt. Efter d åkte vi till Prix å kikade lite! Hittade ett par gympadojor till J som bara kostade 99kr! Bra! Nu har hon 2 par såna å d behövs nog i sommar. Köpte ett par skor till mej oxå ett par typ ballerina skor eller vad man ska säga. Hade lite beslutsångest vilken storlek jag skulle ta. tog 38 till slut. Den var lite tajt men 39 var för stor så jag sitter å försöker töja ut dem nu.. Hihi! Tror nog att jag ska lyckas!
Efter d åkte vi till mobackes å handlade lite penseer o kollade på fiskarna å sköldpaddorna. Julia blev kissnödig där inne å vart så lycklig när hon kom på att d var ju på mobackes dom har den där lilla barntoaletten ;-)
Nu närmade sig kl 10.00 å vi var redan hungrig så då blev d MAX! Å d e ju alltid såååå gott!
Sen var vi tvungen att ¨åka ner på stan en sväng å leta lite lekkläder åt julia. Hittade en vindoverall på intersport som jag tror blir kanon. Kostade 350 å d tyckte inte jag var så himla dyrt för att vara både jacka o byxa plus att den var från Lindbergs. Blev nöjd. Hittade även en mysdress åt mej för bara 190 kr! Behövs verkligen, har bara gammalt skit jag ;-)
Vad gjorde vi sen då? Jo sen åkte vi till hemköp å gjorde lite matinköp! Blev dyrt som vanligt! Köpte jordgubbar! Å d var riktigt gott kan jag säga!
Sen styrde vi kosan hem till hällbo å Julia slocknade rätt snabbt! Vi planterade lite blommor när vi kom hem! Blev jättefint å vårigt! Sen tog Julia sin cykel å jag gick efter å så gick vi upp till verkstan (görans jobb) o hälsade på en sväng å efter det så cyklade/gick vi upp till farmor å käkade lite glass!
Attans vad mycket vi har hunnit med i dag men så är vi trött både Jullan å jag som tokar, ska försöka låta bli att somna med henne i kväll när jag nattar, det gjorde jag nämligen i går å vad tokigt d blev. Somnade nog vid 21, vaknade vid 22 å gick ner å var sur på Göran för att han inte väckt mig... Stackarn! Tyckte väl att jag behövde sova... Men jag gick upp å la mig å somnade om å sov till strax före 7 i morse! Var nog behövigt!
I morgon ska jag jobba i Alfta o även på söndag! Så d blir inte mkt till helg för min del!
Nä nu ska jag gå ner å ge dottern lite kvällsfika!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: cissi

Gud vad du hinner med mycket då!Kul å handla lite nytt!
Hoppas det går bra att jobba i helgen!
Kram

2008-04-25 @ 19:24:44
URL: http://cillaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0