Barnmorskebesök o bilprovning!

I dag har d varit en del på schemat fast jag e ledig... Jobbar ju ganska mkt nu förtiden när jag fått jobba extra på Alfta Wärdshus + att jag e kvar hos mamma nere i ockelbo... Var tvungen att ställa klockan på 6 i morse för att vi skulle hinna upp till bollnäs till kl 7.20 för då hade jag tid för v70:n för besiktning. Gick så där... En spindelled o en styrled var glapp så jag är tvungen att komma tillbaka för ombesiktning... Men men d e ju så med bilar... Vi blev väl en 2000 kr fattigare antar jag..

Efter besiktningen bar d i väg hemåt för jag skulle lämna Julia hos farmor o hämta upp Göran från jobbet... Sen åkte vi ner till bollnäs igen (himla farande) för nu var d dax för inskrivning hos barnmorskan! Det blev blodprovstagning, som inte e min favorit men det gick bra! Görn tyckte att jag inte verkade lika rädd den här gången än förra graviditeten! Sen fick vi en massa frågor av barnmorskan å så pratade vi lite allmänt om hur jag mår o sånt... Fick även tid för ultraljud! Den 22 maj ska vi få se vår lilla filur i magen å så ska Julia oxå få följa med hade vi tänkt! Längtar dit! Fick ställa mig på vågen oxå... Hade gått ner 1 kg! haha!   När vi var klara vid stax före 10 så åkte vi till max å käkade hamburgare! Sååååå mumsigt! Kan inte få nog av hamburgare jag ;-)

Nu sitter jag här å skriver medans julia sitter brevid å ritar... Hon har blivit så duktig på å ritar, ritar riktigt fina "gubbar" med ögonfransar å allt! Hon kan skriva sitt namn oxå men blandar runt bostäverna i namnet o skriver dom upp å ner oxå!

Ska ta tag i kvällsmaten snart! Kycklingen ligger i ugnen å grillas för fullt känner jag på lukten, sen blir d ris å currysås till! Mums d med!


Ha d bra alla som läser! Kram på er i ruskvädret!

Kommentarer
Postat av: Liza

Ja dom växer så fort *uscha* Vill ju att dom ska vara små bebisar =) Va roligt med ultraljud.. Så spännande och se den lille i magen.. Hade bra!

2008-04-04 @ 00:13:02
Postat av: Anki

Du har då fullt upp du. :) Skönt att det gick bra hos bm. Ha det så bra! Trevlig helg!

2008-04-04 @ 19:23:57
Postat av: Frida

Måste säga grattis till bebisen i magen! Va kul med en till:)

2008-04-09 @ 14:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0