Vinter eller?

I morse innan jag riktigt vaknat hörde jag nåt oväsen som åkte förbi utanför på vägen, traktor tänkte jag... Men när Julia kommit in till oss o väckt oss så kikade hon ut genom fönstret å sa ; titta d e snö ute, o mycket riktigt, det hade snöat i natt :-)  Så det var en plogbil som dundrat förbi o inte en traktor... Synd bara att d var t ute så snön försvinner väl lika snabbt....

Sitter nu å tittar på Pippi Långstrump på tv:n hemma hos min mamma å pappa...  Å då passar jag på att blogga lite på deras bärnbara dator..

I dag e d ju alla helgons dag.. o i går var vi bjuden till svärmor m familj på mat... äcklig mat å sliskigt fika stod d på inbjudan.. hahaha... Vi fick Svarta spagettin m köttfärssås till, julia var ganska skeptisk till spagettin, men när hennes kusin som snart e 11 månade slevade in som bara den så åt hon oxå...
Sen fick vi glass m fruktsallad till efterrätt o efter d blev d godis å nötter å ett glas vin! Mumsigt!! efter d var man proppmätt!!!!

Nu ska jag hjälpa pappa att laga fläskfile gratäng!!! Mumsigt d me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0